מכירה 26 /
פריט 87

87 מ-

254

87

הגדה של פסח, בודפשט שנות ה־30 - אגודת העם היהודי למען המהגרים מגרמניה בעקבות רדיפות הנאצים

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

A PESZACH HAGADA Izrael Egyiptomból való kivonulásának elbeszélése - הגדה של פסח מאויירת עם תרגום הונגרי, הוצאת ORTHODOX ZSIDÓ NÉPASZTAL YESÜLET - אגודת העם היהודי האורתודוקסי למען היהודים מהגרי רדיפות הנאצים. בודפשט, שנות ה־30. עברית והונגרית עמודה מול עמודה. נדיר.

בפתח ההגדה תצלום של חברי
"אגודת העם היהודי האורתודוקסי בליל הסדר, ודבר אגודת העם היהודי האורתודוקסי על פעילות הסיוע של העמותה למהגרים מגרמניה בעקבות רדיפות הנאצים: "...כי במאבקי החיים בואו נמהר לעזרתם של אנשים שהתעלפו ונמאס להם מהחיים. אלמנות, יתומים, קשישים, פושטי רגל, מובטלים, המספר הגדול של מהגרי גרמניה, כמו גם חסרי אזרחות אחרים, מאמינינו בבתי המעצר ובני משפחותיהם מהווים את המספר הגדול של הנהנים הקבועים שלנו. עבור המשימה הגדולה הזו שלנו, אנו מבקשים את תמיכתכם הנדיבה שעבודתנו האצילה והקדושה תתבצע בצורה רחבה ככל האפשר...". בעמוד האחרון מופיע תצלום נוסף של בו נראים יהודים נזקקים המקבלים סיוע מהעמותה, מתואר: "משפחות לוקחות אוכל הביתה". וכן עמוד ובו שמות מועצת המנהלים של האגודה.

בראשית שנות השלושים נהנו יהודי הונגריה משוויון הזכויות שניתן להם תחת האימפריה האוסטרו הונגרית, ובכך יכלו לסייע לאחיהם שהיגרו מגרמניה בעקבות רדיפות הנאצים. אך כעבור זמן קצר גם בהונגריה עצמה השקט לא נשמר והמגמה האנטי-יהודית של השלטונות הביאה להרעת מצבם של היהודים לקראת סוף שנות השלושים.

הגדה נדירה ביותר. רשומה אחת בלבד בקטלוג הספריות העולמי World cat.

67 [3] עמ'. בלאי בפינות הכריכה, פרט לכך מצב טוב מאד.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $120

שאל על פריט