מכירה 26 /
פריט 71

71 מ-

254

71

לוח לגזירה - "אדולף היטלר והצוות" - מפרסומי התעמולה הנאצית המוקדמים

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

לוח לגזירה - "אדולף היטלר והצוות". הוצאת J.F.S.I.E. גרמניה, שנות ה־30 המוקדמות בחודשים בהם אנשי פלוגות האס אה האכזריות עמדו לשירותו של אדולף היטלר.

בראש הלוח מודפס בגרמנית: "אדולף היטלר עם הצוות", וכן "דגל" ו"צוות SA מצדיע". דמויות של חיילי האס אה הנאצי במועל יד. משמאל דגל צלב קרס עליו נכתב: DEUTSCHLAND ERWACHT - "גרמניה התעוררי" - הסיסמה בה השתמשו נאמני היטלר על מנת לכבוש את דעת הקהל הגרמני בשלב הראשון עם עליית היטלר לשלטון.

אנשי האס-אה נודעו גם בכינוי "החולצות החומות", על-שם צבע המדים שלהם, להבדיל מאנשי "החולצות השחורות" – האס אס. היו אלה פלוגות הסער הנאציות, שהורכבו מאלפי בריונים ומובטלים. בשנת 1930 מינה היטלר את ארנסט רהם לעמוד בראש האס-אה, לאחר שבמרוצת שנות ה־20 עמדו בראשו מנהיגים מתחלפים. בתקופת עליית המפלגה הנאצית לשלטון היה תפקיד האס-אה הטלת מורא על יריבים פוליטיים ואף רציחתם. ב-30 ביוני 1934 נתן היטלר לאס-אס פקודה לחיסול האס-אה לאחר שהארגון התנגד לשותפיו הפוליטיים של היטלר. פקודה שביצועה נודע בשם "ליל הסכינים הארוכות". כל הנהגת האס-אה נעצרה, והיטלר הורה על גל של הוצאות להורג ללא משפט. בזה אחר זה הובאו המנהיגים אל הקיר שלפני בית הספר לקצינים בליכטרפלדה ונורו על ידי כיתות יורים של האס אס והגסטאפו.

גודל: 25x22 ס"מ. כתמים קלים. מצב טוב.

פריטים נוספים במכירה זו

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט