מכירה 15 /
פריט 211

211 מ-

241

211

מכתב מגדולי צפת בראשם הרידב"ז - לרבי נסים דאנון אשר נשלח לביירות בעבור מוסדות העיר

מחיר פתיחה: $350

עמלת בית המכירות: 22%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.04.2022, 19:00

מכתב שלומים לרבי נסים דאנון אשר נשלח בשליחות גדולי רבני צפת לבירות לטובת מוסדות הקודש בעיר צפת, ואיחר לשוב, ואף לא נודע מה עלה בגורלו. כתיבת סופר וחתימות הגאונים הדורשים בשלומו: הרידב"ז (חותמת דיו, וחותמת שמו בכתב יד), רבי יוסף בהרא"ח קאנוויץ חתנו של הרידב"ז, ובגב המכתב תוספת דברים וחתימת ידו של רבי ישראל ליב ברעכיר.

הגאון ר' יעקב דוד וילובסקי - הרידב"ז [תר"ה - תרע"ד 1845-1913], מגדולי הדור ומנהיגיו. עוד בצעירותו נודע כעילוי וכתלמיד חכם מופלג. בגיל עשרים ושלש נבחר לרב באיזבלין, והוציא לאור בשנת תרל"ד את ספרו מגדל דוד. שנתיים לאחר מכן מונה לרב בבוברויסק והוציא לאור את ספרו חנה דוד, ובשנת תר"נ החל לכהן כבוד כרבה של סלוצק. בשנת תרס"ג עבר לארצות הברית במטרה לחזק את היהדות במקום ונתמנה לרב בשיקגו. בתרס"ה [1905] עלה לארץ ישראל והתיישב בצפת, שם ייסד ישיבה בה למדו כמאה תלמידים. הרידב"ז תכנן להביא לצפת קבוצה גדולה מתלמידי ישיבות בליטא אשר תלמד בעיון בכתבי הגר"א אך תוכנית זו לא יצאה לפועל. בין חיבוריו הרבים נימוקי רידב”ז, ופירוש על התלמוד הירושלמי במלואו.

הגאון רבי יוסף קאנוויץ [תרל"ח - תש"ד 1878-1944] - חתנו של הרידב"ז. שמש רב של כמה ערים בליטא ובארצות הברית. ב-תרס"ו הודיע לו חותנו הרידב"ז, שהתיישב בינתיים בצפת ויסד בה ישיבה גדולה, שהוחלט לקבל אותו כרבה של הקהילה האשכנזית בצפת, כדיין בבית הדין העירוני וכר"מ בישיבתו של חמיו. הוא עלה מליטא לארץ ישראל עם אשתו והחל לכהן בתפקידיו.

[2] עמודים. 28x22 ס"מ. נייר מכתבים רשמי של הרידב"ז. חורי תיוק. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט