מכירה 08 /
פריט 217

217 מ-

339

217

סגולה נפלאה - תפילה מיוחדת שחוברה בידי גדולי המקובלים בשעה שצבאו של רומל הנאצי התקרב לשטחה של ארץ ישראל - 1942

מחיר פתיחה: $80

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $80
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.11.2020, 19:00

סגולה נפלאה בעת צרה לבטל הגזרה...' - תפילה מיוחדת שחוברה בידי גדולי המקובלים וחכמי ורבני ירושלים בשעה שהצבא הגרמני בראשות רומל התקרב לשערי ארץ ישראל ואיים על יושביה. דפוס ארץ ישראל ירושלים, סביב סוף 1942.

בנוסח התפילה הועתק הפסוק המתייחס לאיום הגרמני: "הצילני נא מיד אחי מיד עשיו" [עשיו כידוע הומשל לעמי אשכנז בשונה מישמעאל שהתייחס לאויב הערבי] , וכן בהמשך בתפילה המיוחדת האיום כונה 'מלחמת גוג ומגוג' : "תצילנו ממלחמה וממצור... וממלחמת גוג ומגוג ותבטל מעלינו ומעל כל עמך ישראל בכל מקום שהם כל גזירות קשות ורעות ובפרט היושבים בארץ הקדש...".

איום כוחותיו של הפלידמרשל הנאצי ארווין רומל אשר התקדם עם צבאו מניצחון לניצחון בצפון אפריקה הורגש היטב בארץ ישראל, והיה לאיום של ממש על יושביה. השמועות על גורלם של יהודי אירופה, ידעו יושבי הארץ, עלולות להפוך למציאות מזרח-תיכונית, והחרדות בקרב תושבי הארץ היהודים גברו מיום ליום. באותה העת חיברו גדולי המקובלים בארץ מספר תפילות ו'תיקונים' להפר את רוע הגזירה, ואכן בדרך נס, הובס רומל בידי הבריטים בקרב אל אלמיין הנודע והמצביא הנאצי שנחשב לבלתי מנוצח נסוג מוכה ומושפל, מותיר מאחוריו עשרות אלפי גופות של חייליו פזורות בחולות המדבר. היישוב היהודי נשם לרווחה. התוכניות המפורטות שהוכנו לקראת יום הפלישה של הנאצים – החל מהשתלטות על נשק בריטי, המשך בהתבצרות בכרמל וניהול מלחמת גרילה, וכלה במעשי התאבדות כדי לא ליפול בידי האויב – נגנזו.

[1] דף. 35x25 ס"מ. מעט כתמים. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט