מכירה 25 /
פריט 164

164 מ-

271

164

אטלס המלחמה של האו"ם - מפות אסטרטגיות בעיצומה של המלחמה בגרמניה הנאצית - העותק של אלי ויזל עם הערה מעניינת בכתב ידו

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $260
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.04.2024, 19:00

The United Nations War Atlas 1942 - אטלס מפות מלחמה - אוסף מפות אסטרטגיות שיצא בעיצומם של קרבות מלחמת העולם השנייה - מפות שפורסמו על ידי בעלות הברית בזמן אמת ומתעדות את המערכה ואת הסיכויים מול צבאות גרמניה הנאצית, וכן את ההכנות לקרבות בחזיתות השונות של בעלות הברית במלחמה נגד מדינות הציר. ארצות הברית, 1942. העותק של צייד הנאצים אלי ויזל עם רישום בעלים בכתב ידו על גבי הכריכה והערה מעניינת שכתב לגבי העובדה כי במפות העוסקות באפשרויות ההתקפה נגד גרמניה הנאצית אין כלל אזכור של מחנות הריכוז הנאצים.

אחת המפות שכותרתה: How we can smash the nazis "כיצד אנו יכולים לרסק את הנאצים" - מתארת את החזיתות דרכן בעלות הברית תכננו לתקוף את גרמניה. כאן נכתב: "ב-1938 אדולף היטלר, כנראה מונע מהחלום על שליטה עולמית נאצית, החל בפלישות של מלחמת בזק למדינות במרכז אירופה". ומתאר באריכות את כיבושיו השונים של היטלר עד לאותה העת, ואת האפשרויות העומדות בפני בעלות הברית לעצור אותו. לצד מפה זו מודבקת פיסת נייר עליה כתב אלי ויזל: "ארבע מפות התארגנות הכוחות, שום ציון להימצאותם של המחנות לא בנ"צ ולא בגוף המפה, וכבר הערתי על כך" . ואכן בכל המפות באטלס אין שום ציון לקיומם של מחנות ריכוז לא בגרמניה ולא בפולין. האם בשלב זה (1942) ידעו בעלות הברית על קיומם של מחנות המוות? שאלה זו נידונת עד היום מבחינה היסטורית.

האטלס כולל את מפות המלחמה: אוסטרליה בחזית, המלחמה באוקיינוס השקט, צוותי ארצות הברית מסביב לעולם, נתיבים לברלין, רומא וטוקיו, המלחמה בלוב, איום אל ג'יברלטר וסואץ, חזיתות חדשות ליד נורווגיה, קרב בקוטב הצפוני, מפות בסיסים למפציצים נגד מדינות הציר, תכניות נאציות למזרח התיכון, מפות העולם להבנת התמונה, ועוד. על גבי הכריכה תמונת הגנרל דגלס מקרטור המפקד העליון של כוחות האו"ם בדרום מערב האוקיינוס השקט.

בפתח האטלס מסביר המו"ל את מבנה המפות המתפרסם כאן: " בפעם הראשונה בהיסטוריה, גברים נלחמים את אותו קרב לכל אורכו ולרוחבו של העולם. אטלס מלחמה זה מראה היכן משתולל הסכסוך - מהמאבק על בורמה ואוסטרליה, ברחבי העולם ועד רוסיה, לוב והים התיכון. מכיוון שהמלחמה מתרחשת לא רק ביבשה אלא גם בשבעת הימים, ניתנות מפות של שדות הקרב הגדולים באוקיינוס. מספר מפות מציגות את נתיבי הים העיקריים שבהם ארצות הברית מעבירה אספקה ​​לחזיתות קרב גלובליות. מפות אסטרטגיה פשוטות מצביעות על התקפות צפויות של תוקפי הציר ועל מכות נגד של מדינות הברית. מפות אחרות מציגות באופן גרפי את מיקומם של חומרי גלם אסטרטגיים החיוניים לתעשיות מלחמה. אטלס זה מציג את ההיקף הגדול יותר של המאבק... כל המפות באטלס זה מתייחסות לגיאוגרפיה של המלחמה, ובכך הן מביאות את גודל הסכסוך לטווח דמיונו של הקורא. הם יאפשרו לקורא לעקוב בפירוט אחר מהלך המלחמה המשתנה".

אליעזר ויזֶל ["אלי" 1928-2016] סופר יהודי צרפתי-אמריקאי, עיתונאי, פילוסוף ואינטלקטואל ניצול השואה מטרנסילבניה. חתן פרס נובל לשלום על פעילותו למען זכויות אדם (1986). עסק בפעילויות חינוכיות להנצחת זכר השואה ומניעת מקרי רצח ברחבי העולם. בחייו נחשב ויזל כותב ומרצה רהוט ומבוקש, ואחד הקולות הצלולים והמובהקים של קרבנות השואה ועמים מדוכאים. לבד מנושא הנצחת זכר השואה, פעל ויזל בנושאי ישראל וציונות, מצוקת יהודי ברית המועצות ואתיופיה, קורבנות האפרטהייד בדרום אפריקה, ועוד.

[30] עמ'. 35 ס"מ. מפות בצבע ובשחור לבן. כל מפה על פני עמוד שלם. במרכז האטלס מפה צבעונית גדולה של העולם עם סימוני אסטרטגיית מלחמה 48x32 ס"מ. מצב כללי טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט