מכירה 25 /
פריט 122

122 מ-

271

122

גיליון אנטישמי מהאי גרנזי שבתעלת למאנש - איי בריטניה הכבושים בידי הנאצים - 1943

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.04.2024, 19:00

גיליון נדיר של העיתון "The Star", מס' 23, CXXIX. גרנזי (Guernsey), מאיי תעלת למאנש. 23 בינואר 1943. תעמולה אנטישמית של הכובש הגרמני תוך השתלטות על העיתון היחיד שיצא בתעלת למאנש. אנגלית.

בעמוד השער כתבה אנטישמית על אופיו של היהודי. מובאים ציטוטים לכאורה מדברים שכתבו היהודים על עצמם, מהם עולה כי היהודים עצמם מודים בחסרונם כעם, כך למשל מופיע ציטוט מדברים שכתב
היהודי מרקוס אלי בדברים שכתב לכאורה במגזין המאה בארצות הברית בפברואר 1928:
"אחת התכונות המסוכנות ביותר, בדרך כלל יהודיות, היא חוסר הסובלנות האכזרית ואפילו הברברית שלה. לא ניתן לדמיין עריצות גרועה מזו של המון יהודי. היא מבקשת לרמוס רגליים באכזריות בהמית את מי שיעז להתנגד לה. יש הבדל עצום בין חוסר הסובלנות של הגרמני לזו של היהודי. הראשון נלחם ביריבו בגלוי בצורה הוגנת. היהודי, לעומת זאת, מבקש להשמיד את יריבו בסכסוך רוחני ע"י דה - מניעת בסיסו החומרי, ערעור מעמדו הקהילתי, או על ידי ניסיון ככל האפשר לדכא את יריבו בפני העולם, או פשוט לשקר אותו מחוץ לקיומו".
וכן יתר הגיליון ברוח אנטישמית.

גֶרְנזִי (Guernsey) הוא אחד מאיי התעלה, הממוקם בתעלת למאנש ליד חופי צרפת. האי הוא חלק משטחי החסות של הכתר הבריטי, ואינו שייך לממלכה המאוחדת. תושביו מחזיקים בדרכונים בריטיים, אך במקום "הממלכה המאוחדת" הם נושאים את הכתובת "האיים הבריטים: אזור השיפוט של גרנזי". לאי אין ייצוג בפרלמנט הבריטי, אך ענייני החוץ והביטחון שלו מנוהלים על ידי בריטניה.

הכיבוש הגרמני באיי התעלה נמשך לאורך רוב שנות מלחמת העולם השנייה, מ-30 ביוני 1940 ועד שחרור האיים ב-9 במאי 1945. הגרמנים ארגנו את הממשל שלהם באיים כחלק ממחוז מאנש הצרפתי, שם הוא היה למעשה חלק מצרפת של וישי. עם הגעתם לאיים, פרסמו הגרמנים צווים שכפו חוקים חדשים על תושבי האיים. הגרמנים בנו מחנות רבים בג'רזי, בגרנזי וארבעה מחנות באולדרני. ארגון טודט הנאצי הפעיל את כל המחנות ועשה שימוש בעובדי כפייה לבניית בונקרים, עמדות תותחים, מקלטים אוויריים וביצורי בטון.

העיתון "The Star", אשר נדפס לראשונה בשנת 1813, היה אחד משני העיתונים היחידים שנדפסו באי במהלך ימי הכיבוש הגרמני. עם הכיבוש הגרמני הוא פורסם בכפוף לצנזורה מצד השלטונות הגרמניים, אשר במשך הזמן השתלטו על תכניו, פיטרו את העורך פרנק פאלה, והפכו אותו לכלי תעמולה אנטישמי והעברת מסרים פרו- גרמנים.

גיליון שלם. [4] עמ'. 51 ס"מ. קמטים וקרעים קלים בשוליים. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט