מכירה 21 /
פריט 51

51 מ-

250

51

הגנת הגזע' - מגזין איטלקי אנטישמי קיצוני במיוחד - אוקטובר 1938

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $700
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.05.2023, 19:00

גיליון של הדו שבועון האנטישמי La Difesa della Razza - 'הגנת הגזע'. 20 באוקטובר 1938 - כתבות נרחבות נגד היהודים כגזע, והאיום שהם מהווים על יציבותה ושלוותה של האומה האיטלקית - מהפרסומים האנטישמים הקיצוניים ביותר אשר הופיע ערב פרוץ מלחמת העולם השנייה. בחלקו העליון של שער הגיליון מופיעה הכתובת האנטישמית: "היו בני אדם ולא כבשים טיפשים, על מנת שהיהודי שביניכם לא יצחק" - ציטוט אשר הופיע דרך קבע בשערי כל גיליונות השבועון.

בשער הגיליון תמונה אנטישמית הרומזת למזימת היהודי - לצד מנורת חנוכה שכבו נרותיה מופיעים שני ספרים על השולחן עליהם נכתב "תלמוד תורה", ומעליהם מניח אלמוני את הספר "המועצה הגדולה של הפשיזם". הגיליון כולו מלא במאמרים אנטישמים ארסיים. לצד מאמרים בשבח הפאשיזם האופן בו הוא דואג לחלשים בחברה כביכול והצגתו כפתרון הטוב ביותר לחברה האיטלקית בהם פותח הגיליון, בהמשך מופיעים לכל אורכו מאמרים אנטישמים העוסקים ב"אופי היהודי" וב"סכנה היהודית". לכל אורך הגיליון נטען כי היהודים דואגים רק לעצמם, וכי הם מנצלים דרך קבע את המצבים הפוליטים העולמיים אך ורק לטובתם על חשבון העמים שהם מתגוררים בתוכם. הגיליון מאשים כמה פוליטיקאים יהודים באיטליה אשר הצליחו להעביר חוקים לטובת בני עמם נגד האינטרס האיטלקי. מופיעים מאמרים העוסקים בשליטה העולמית של היהודי בכסף ובכלכלה, מאמרים המאשימים את היהודים בבגידה במולדתם בזמן מלחמת העולם הראשונה - כך למשל נכתב כי יותר מ 300 חברות יהודיות גדולות הורשעו בריבית, זיוף, בגידה, וגילוי סודות צבאיים של גרמניה. במאמר זה מצוטטים קטעים מספרו של היטלר "מיין קאמפף", ונטען כי היהודים הם האשמים הישירים בתבוסתה של גרמניה במלחמת העולם הראשונה. מאמר אנטישמי אחר מנסה להסביר כי גם אם היהודים יתבוללו עדין "פגמי הגזע" ישארו בדמם, כי "יהודי מקולקל נשאר יהודי", וכי ההתבוללות לא תפתור לעמים את "הבעיה היהודית".

הגיליון מציג את היהודים כאויב הגדול של הפאשיזם באיטליה, וכי בכל פעם שהפאשיזם התקדם לקראת השפעה משמעותית בקרב האוכלוסייה היו אלה היהודים שהצליחו לבלום אותו. כמו"כ נטען כי אפילו המקומות בהם בחרו היהודים לגור באיטליה נבחרו על פי האינטרסים היהודיים של אימפריליות והשתלטות מבפנים. כתבה זו מלווה בשני תרשימים גדולים המתארים את התפלגות האוכלוסייה היהודית באיטליה, ואת מספרם של היהודים ביחס לאוכלוסייה הכללית, ומעלה את החשש מבלי חיסולה של איטליה ונפילתה בידיים יהודיות. הגיליון מביע תמיכה חסרת תקדים בנאצים ובתאוריית הגזע הנאצית, וכותב במאמר אנטישמי כי יש לאסור את נישואיהם של איטלקים עם יהודים ועם כל בני הגזע השמי, וכי רק נישואים עם בני הגזע הארי יביאו תועלת לאומה האיטלקית. כתבה זו מלווה בתצלומים שונים של בני הגזע השמי, לרבות של יהודי מתימן, בניסיון לאפיין את המשותף להם ולהציגם כנחותים בהשוואה לגזעים האחרים. עמודי האמצע מציגים תצלומים של "זה לעומת זה" - פגמים תורשתיים בבני תערובות עם הגזעים ה"נחותים" לעומת פאר התורשתיות באיחוד ה"גזעים העליונים". מופיע מאמר העוסק בצורך ללמד את תורת הגזע בבתי הספר האיטלקים ולהוציא את "ההשפעה היהודית" מבתי ספר, וכן את ההיסטוריה האיטלקית "באופן הנכון". מאמר אחר עוסק בהשתלטות של היהודים על מוקדי הכוח ברוסיה הסובייטית - במאמר זה מופיעים תצלומים של יהודים בולטים בציבוריות הרוסית בתוך מגן דוד שבמרכזו מופיעה דמותו של טרוצקי. כמו"כ נכתב בהרחבה על האמנות האיטלקית ה"אצילית" בהשוואה לאמנות היהודית, ומאמר העוסק בתמיכתם של היהודים בסוציאליזם האויב הגדול של הפאשיזם, תוך ציטוטים מדברים שכתבו הוגים ציונים שונים, ועוד.

ה La Difesa della Razza [ההגנה על הגזע] דו שבועון איטלקי שיצא בין אוגוסט 1938 ל 20 ביוני 1943 על ידי Telesio Interlandi בהוצאת Tumminelli שברומא (5 שנים בהן יצאו בסה"כ 117 גיליונות), ביוזמת בניטו מוסליני אשר האמין באות הכתובה להטמעת רעיונות אנטישמים וגזעניים בקרב האוכלוסייה האיטלקית. הגיליונות היוו את הכלי האנטישמי העיקרי של המשטר הפשיסטי, שנועד לקדם את חוקי הגזע הפאשיסטיים באיטליה. מטרתו היתה להפיץ דוקטרינה "מדעית" של תורת הגזע, ולשכנע את האיטלקים שקולוניאליזם, איסור על נישואי תערובת, וחוקי גזע הם מטרות פוליטיות אשר מעוגנות בחוקי הטבע. המגזין הציג רעיונות חסרי בסיס התומכים בעליונותו של הגזע הארי אליו לטענתו צריכים היו האיטלקים להשתייך, ולהתריע בפני 'הזיהום הביולוגי' שעשוי להתרחש אם יתערבבו האיטלקים עם 'הגזעים הנחותים'. במדורים ה'מדעיים' של המגזין קיבלה הגזענות והאנטישמיות לגיטימציה מנקודת מבט רפואית וביולוגית, תוך התמקדות בהצגת תורות 'גנטיקה' שקריות. המגזין אף הרבה לעסוק בדמוגרפיה בניסיון להציג תחזיות סטטיסטיות המציגות את הגזעים ה"לא ארים" בירידה מתמדת לעומת הגזעים הארים. ככל שנכנסה איטליה עמוק יותר למלחמה בהשתתפות עם מעצמות הציר, כך הקצין הגיליון בתעמולה האנטישמית, בהאשמת היהודים כאחראים למלחמה, ובהתראה מה"סיכונים" שבהתערבבות עם היהודים, שעלולה לגרום ל"זיהום חברתי".

גיליון שלם. 63 עמ', 30 ס"מ. מצב כללי טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט