מכירה 21 /
פריט 228

228 מ-

250

228

"הדרך שלנו לחצות את ההר" - תווי נגינה - יצירה נדירה שהוקדשה למרדכי מנואל נח - בוסטון 1838

מחיר פתיחה: $250

עמלת בית המכירות: 22%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.05.2023, 19:00

OUR WAY ACROSS THE MOUNTAIN, HO! חוברת תוי נגינה לשיר "הדרך שלנו לחצות את ההר. אוו" - מילים מאת CHARLES MACKAY, ESQ. לחן המוקדש בכבוד למרדכי מנואל נח כאות תודה וזיכרון מאת הנרי ראסל. הוצאת Parker & Ditson, בוסטון, 1838 - מהדורה יחידה.

הנרי ראסל (1812-1900) מלחין, פסנתרן וזמר יהודי-אנגלי. נולד למשפחה יהודית מכובדת, ראסל היה אחיינו של הרב הראשי סולומון הירשל. המלחין חי בארצות הברית בשנים 1835-1841, שב לאנגליה ועסק בהפקת אקסטרווגנזות מוזיקליות. ראסל חיבר שירים רבים, מהם שנכתבו בשנותיו בארצות הברית ויצאו מחדש באנגליה למילים של משוררים אנגלים. בין יצירותיו בלדות פשוטות, שההרמוניות והליווי שלהן מזכירים אופרה איטלקית. אופיין הסטטי של המלודיות התאים לביצוע בסגנון שירה דיבורית. בין השאר כתב שירי מחאה בנושאים חברתיים, בהם המצב הקשה במוסדות פרטיים לחולי נפש, מצוקתה של אם נטושה, גזענות, עבדות ותלאות המהגרים. כמה משיריו נשארו פופולריים גם במאה ה-20. השיר הנוכחי הוא אחד משיתופי הפעולה של המילים שכתב צ'ארלס מאקי והמלחין המוזיקלי הנרי ראסל. שירים נוספים שלהם הם: "There's a Good Time Coming", "תעודד, בנים, תעודד", ו"למערב".

מרדכי מנואל נח (1785-1851) עורך דין, עורך עיתון, מחזאי, דיפלומט, פוליטיקאי, שופט ופעיל מרכזי למען הקמת עיר מקלט ליהודים – "אררט" באי גרנד איילנד שעל נהר הניאגרה, ניו יורק (נח שאף להביא לתחייתו של העם היהודי ובשנת 1819 הוציא כרוז ליהודי העולם לבוא ולהקים בית יהודי ליהודים בארצות הברית מכיוון שארץ ישראל נשלטת על ידי המוסלמים, העניין צבר תאוצה באמצעות אירוע מרכזי שארגון בהשתתפות נציגים מכל הדתות, אך שנים לאחר מכן הגיע נח למסקנה שתחיית היהודים אפשרית רק בארץ ישראל וקרא למעצמות המערב, תחילה צרפת ואנגליה ולאחר מכן אמריקה, לסייע ליהודים). נאמר כי בעיניהם של יהודי ימיו הוא היה האמריקני המובהק, ובעיני האמריקאים, הוא היה היהודי המייצג.

7 עמ'. קרעים קלים בשוליים. כתמים קלים בחלק מהדפים. נייר עבה ומשובח. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט