מכירה 25 /
פריט 80

80 מ-

271

80

חוברת פרסומת לספריו האנטישמים של מדען הגזע הנאצי הנס גינטר. מינכן 1929

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $150
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.04.2024, 19:00

"כל גרמני חייב לקרוא את הספר הזה" - חוברת פרסומת לספריו של תאורטיקן מדע הגזע הגרמני Hans F. K. Günther - הנס גינטר Rassenkunde Europas - "לימודי גזע של אירופה" מינכן 1929. ולספר Rassenkunde des jüdischen Volkes - "חקר הגזע של העם היהודי". מלווה בתצלומים של יהודים מזרח אירופאים להדגמת נחיתות הגזע השמי.

החוברת פותחת בהמלצות מלומדים אודות הספר. וברשימה של הנושאים העיקריים הנידונים בו: מחקר תורשה, השפעת אסיה פנימית, כושי והמזרח הקרוב השפעות הרוח היהודית, הגזעים בעם היהודי - סביבה, תורשה, תערובת גזעית, תפוצת הגזעים האירופאים על פני שטח אירופה, העברת מאפיינים תורשתיים נחותים, ועוד. בהמשך מתואר כי בספר "הכל מטופל בצורה הרבה יותר מדעית ממה שהיה אפשרי בעבר...". וכי גינטר מראה את מקורותיו של הגזע הנורדי תוך עיון בהיסטוריית העמים. על הספר "חקר הגזע של העם היהודי" נכתב כי גינטר חוקר את השונות הפיסית והרגשית של היהודים, ומסביר מדוע הם אשמים בחיכוכים ובעימותים בין המדינות. " סופרים וחוקרים רבים כבר עסקו בשאלה היהודית וניסו לרדת לעומק נשמתה של היהדות... יש הרואים בהשפעת הסביבה בחיי האדם הפרטי, וגם באלפי שנות החיים היהודיים על היווצרות התהום כולה, מכרעת; האחרים וביניהם דר. גונתר משוכנע שלמאפיינים תורשתיים חשיבות רבה יותר בהשוואה לסביבה... היהודים הופכים גם לנושא מחקר במדעי הדת והתורשה... הנושא "יהודים בהווה" הוא כמובן אינפורמטיבי ומעניין במיוחד; התכונות הפיזיות והרגשיות השונות של היהודים של ימינו נבדקות ביסודיות על סמך תוצאות מחקר על חקר גזעים... בסך הכל, זהו ספר חדש של גונטר המספק לקהילת גונטר ההולכת וגדלה ולכל החברים החדשים מידע מעמיק על השאלה היהודית...". ברשימת הנושאים בהם עוסק הספר: כמה דברים על מדידות ראש ופנים, עמים ועירוב גזעי לאחר יישוב העברים, קבוצות הדם בעם היהודי, השפעת הרוח היהודית, העתיד הביולוגי הגזעי, ועוד. בסוף החוברת מופיעה פרסומת לספרו של קורט גרלך על המקורות השבטיים של העם הגרמני ועליונות הגזע הארי.

המחבר [1891-1968] נחשב לאחד מבעלי ההשפעה הבולטים על המחשבה הגזענית הנאצית, והתיאוריות שלו נבעו מהאידיאולוגיה הנורדית שרווחה באותה תקופה. הוא מאריך לאפיין ולחקור את הגזע היהודי בניסיון לקבוע את נחיתותו מבחינה "מדעית". לדעתו היהודי האשכנזי הוא תערובת של גזעים ממזרח ומערב "נטע זר שגלש מאסיה אל תוך המרקם האירופאי", והוא בעל מאפיינים פיסיים שונים משל האירופאים המקוריים. הוא מחלק את האוכלוסייה האירופאית לששה גזעים שהנבחר שבהם הוא הגזע הנורדי, וקורא לאחד את העמים הנורדים כדי להבטיח את שליטתם, ומזהיר מפני ערבובם עם גזעים אחרים. ידוע כי אדולף היטלר עודד את התאוריות של גינטר, והכניס את ספריו לרשימת הספרים המומלצים לכל הנאצים לקריאה.

גינתר הצטרף למפלגה הנאצית ב-1932 כתיאורטיקן הגזע המוביל היחיד שהצטרף למפלגה לפני עלייתה לשלטון ב-1933. בשנת 1935 הוא הוכרז בידי המפלגה כ"גאווה של המפלגה הנאציונל סוציליסטית", ובשנת 1940 קיבל את מדליית גתה לאמנויות ומדע מהיטלר. במרץ 1941 התקבל כאורח מכובד לכנס הפתיחה של "המכון לחקר השאלה היהודית של אלפרד רוזנברג" בו נידונה האפשרות של שליחת היהודים למחנות עבודה. לאחר המלחמה הוא נעצר והושם במחנות מעצר במשך שלש שנים, אך שוחרר כיון שנקבע כי לא הסית למעשי רצח. גם לאחר נפילת גרמניה הנאצית הוא המשיך לדבוק בתיאוריות הגזע שלו, ועסק ב'תכנון המבנה המשפחתי בחסות המדינה', והכחיש את השואה עד מותו.

[4] עמודים. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט