מכירה 14 /
פריט 222

222 מ-

260

222

חיבר לטהרה / מקוה ישראל - האדמו"ר מהורניסטייפל - הגהות

מחיר פתיחה: $100

נמכר: $130
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
10.01.2022, 19:00

חיבר לטהרה / מקוה ישראל ברדיטשוב תרנ"ח 1898, מאת האדמו"ר מהורניסטייפול - מהדורה ראשונה שנדפסה בחיי המחבר. בספר 'מקוה ישראל' הגהות בכתב ידו של רבי יעקב מרדכי דוב לעוויצקי מקיוב ממייסדי "אגודת הרבנים הכללי" - חתימת בעלות שלו בדף ל', וכן חותמות בעלים שלו.

חיבור על טהרת הגוף ועל טהרת הידים מאת האדמו"ר מהורניסטייפול אבי שושלת הורניסטייפול האדמו"ר רבי מרדכי דוב טווערסקי אשר מכח ברכתו נולד מרן הסטייפלר. הספר מחולק לשני חלקים. חלק ראשון, כלי ברכה, ובו ביאור על השולחן ערוך ט"ז ומג"א, והלכות נטילת ידים. החלק השני, מקוה ישראל, על הלכות מקוואות, קובץ כל הדעות המובאים בבית יוסף, ובזה מבאר דברי השו"ע הט"ז והש"ך. שער נפרד ל'מקוה ישראל", את שני הספרים הוציא המחבר בעילום שם.

האדמו"ר רבי מרדכי דב טברסקי [ת"ר-תרס"ג 1840-1903], מגדולי ההוראה בדורו, גאון מופלג בהלכה ובקבלה. חתנו של בעל ה"דברי חיים" מצאנז. עמד בקשרי שו"ת עם גדולי הרבנים בעולם, כמהרי"ל דיסקין, רבי חיים ברלין ועוד. חותנו ה'דברי חיים' העיד עליו כי הוא לומד 'תורה לשמה'. מתלמידיו: ר' פרץ קניבסקי אביו של מרן ר' יעקב ישראל, בעל ה'קהילות יעקב' הידוע בכינויו ה'סטייפלר' על שם מוצאו מהעיר הורניסטייפול. הסטייפלר נולד בשנת תרנ"ט, מכח ברכתו של האדמו"ר רבי מרדכי דב טברסקי, ולכן עד סוף ימיו נהג לחבוש שטריימל, וכן נוהג גם בנו הגאון רבי חיים קנייבסקי לחבוש לעיתים שטריימל.

נה, [1], פו [1] דף, 28 ס"מ. בלאי קל בכריכה. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט