מכירה 16 /
פריט 90

90 מ-

233

90

חנה אורלוף - ספר מוקדש וחתום לאומן הצרפתי מרסל דושאן

מחיר פתיחה: $300

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $440
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
03.07.2022, 19:00

חנה אורלוף (Chana Orloff) - ספר חשוב העוסק בפסליה המוקדמים, הוצאת Les Editions G. Cres & Cie, פריז 1927. בעמוד הראשון הקדשה בכתב ידה וחתימתה של אורלוף לאומן הצרפתי האמריקאי מרסל דושאן: A Marcel Duchamp en admiration 19/2/47 - "למרסל דושאן בהערצה חנה אורלוף 19/2/47". בספר בחלקו השני 40 לוחות עבים עם תצלומי שחור לבן של עבודות הפיסול המוקדמות של אורלוף.

חנה אורלוף [1888-1968] פסלת יהודייה, מהבולטות ביותר בתקופתה. אורלוף למדה ציור בבית הספר הלאומי לאמנות דקורטיבית בפריז, לאחר שעברה את בחינות הכניסה אליו בהצטיינות. את הפיסול היא גילתה מחוץ לאקדמיה, כאשר ביקרה בסדנת פיסול. היא לימדה את עצמה טכניקות שונות, והייתה אוטודידקטית בתחום. אוֹרלוֹף יצרה בפוריות מופלאה יצירה מקורית שמקיפה את כל שטחי הפיסול והטכניקות שלו. היא פיסלה דמויות שונות של נשים הרות ואימהות עם ילדיהן, בעלי חיים וגם דיוקנאות רבים ובהם חיים נחמן ביאליק, דוד בן-גוריון ולוי אשכול. באותה תקופה הייתה פריז כור היתוך לזרמים אמנותיים רבים. אורלוף הושפעה מהקוביזם ומהאקספרסיוניזם, אך יצרה סגנון אישי משלה, בעל חום אנושי והומור, שהתאפיין בצורות מלאות, זורמות ומעוגלות. במשך עשרות שנים היא השתתפה בסלונים ובתערוכות המרכזיות שנערכו בפריז. כמו כן קצרה הצלחה רבה גם ברחבי ארצות הברית ואירופה. אורלוף נחשבת לרב אמן בשליטה המוחלטת בחומר הפיסולי. במהלך מלחמת העולם השנייה, עקב הכיבוש הנאצי, אורלוף ברחה לשווייץ עם בנה והצייר ז'ורז' קארס. אחרי שחרור פריז אורלוף חוזרת אליה, מוצאת שסדנתה נבזזה על ידי הנאצים, משקמת אותה וחוזרת ליצור.
חנה אורלוף חיה ועבדה בפריז אך היתה קשורה מאד לישראל, היא בקרה בישראל באופן ממושך ופסלה כמה מן האנדרטאות החשובות. ב-1968 הגיעה לביקור בישראל לרגל תערוכת עבודותיה במוזיאון תל אביב לכבוד יום הולדתה השמונים. היא חלתה ונפטרה בית החולים שיבא ב-18 בדצמבר 1968. נקברה בבית העלמין קריית שאול בתל אביב. לאחר מותה נערכה במוזיאון תל אביב תערוכה רטרוספקטיבית גדולה. לאורך השנים הצליחו נכדיה לשמר את סדנת העבודה שלה בפריז ולפתוח אותה למבקרים. היא גם הונצחה על ידי רחובות שנקראו על שמה, אחד בפריז ואחד בתל אביב.

מקבל הספר, האומן הצרפתי האמריקאי מרסל דוּשאן [Marcel Duchamp; 1887-1968]. השפעתו על האמנות בכלל ועל תנועת הסוריאליזם במחצית השנייה של המאה ה-20 היא רבה. בראשית דרכו בפריז בשנת 1906 נעזר דושאן באחיו, שהיה חבר ב"אקדמיה לציור ופיסול" של צרפת, וכבר בשנת 1909 הציג ציור בתערוכה של "סלון העצמאים". מושג ה Readymade ("רדי מייד"), אותו פיתח דושאן, הוא אחד המקורות העיקריים להתפתחותה של אמנות הפופ ארט ושל האמנות המושגית. דושאן היה בין הדמויות הבולטות בהתפתחותה של האמנות המודרנית האמריקאית, ועבודתו מהווה סמל לאמנות האוונגרד. החל משנת 1923, החל דושאן לעסוק גם בשחמט וזכה בתואר "אמן שחמט". דושאן עיצב את הכרזה לאליפות השחמט השלישית של צרפת שהתקיימה בשנת 1925, וסיים את התחרות עם שלושה ניצחונות. את עניינו בשחמט שילב גם ביצירותיו המאוחרות.

.

[2], 22, [40], [3] עמודים. חלק מהדפים מנותקים חלקית. מצב כללי טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט