מכירה 08 /
פריט 289

289 מ-

339

289

חסד לאברהם. לבוב, תר"כ 1860 - פתקאות עם כיתובים על פי הסוד

מחיר פתיחה: $100

עמלת בית המכירות: 22%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.11.2020, 19:00

"חסד לאברהם" - חיבור בתורת הקבלה מאת רבי אברהם אזולאי סב סבו של מרן החיד"א - לבוב 1860.

בין דפי הספר נמצאו שני פתקאות, באחת שמות לתפילה ולברכה, ובשניה הדרכות בעניין קריאת שנים מקרא ואחד תרגום, ורישום בעלים. בעמוד השער רישום 'מוגה' בעיפרון.

המחבר רבי אברהם אזולאי [ש"ל - ת"ד 1570-1643]. נולד בפאס שבמרוקו, תלמידו של רבי חיים ויטאל בקבלה, וכן קיבל מבנו רבי שמואל ויטאל, והושפע מתורת הרמ"ק. בעקבות צרות שעברו יהודי פאס משכניהם המוסלמים, וכן רעב ומגפות, החליט לעלות לארץ ישראל. בדרכו ארצה, טבעה האונייה עם כתביו, אך הוא ניצל. כאות תודה לקב"ה החל לצייר מאז את חתימתו בצורת אונייה. עם הגעתו ארצה התיישב בחברון. בשנת 1619 (ה'שע"ט) נאלץ לעזוב את העיר ולעבור להתגורר בירושלים, בשל מגפת דבר שפרצה בחברון. לאחר תקופה בירושלים, פרצה המגפה גם בה, אז עזב את העיר ועבר להתגורר בסביבות העיר חברון לתקופה קצרה, שם נדר נדר שאם יזכה לשוב לעירו חברון יפרסם בה את חידושי התורה שכתב במשך השנים "בשקידות העיון ובטירחא יתירה". המגפה אכן פסקה ובי"ט אב אותה שנה עבר רבי אברהם להתגורר זמנית בעיר, ושם כתב את ספריו "חסד לאברהם" ("לזכור חסדי ה' אשר גמלני ומחרב מלטתני") ו"בעלי ברית אברהם". בעיר שימש אז המשורר רבי ישראל נג'ארה כרב הקהילה היהודית, שאף כתב שיר קצר לכבוד אחד מספריו. בספריו מרבה להסביר ולתאר את המעלות הרוחניות של הישיבה בארץ ישראל, ובפרט בעיר חברון.

לפי המסופר בהקדמת הספר אוצרות חיים, הרב אזולאי ורבי יעקב צמח נסעו לקברו של רבי חיים ויטאל בסוריה, שם עשו יחודים עד שקיבלו מרבי חיים ויטאל רשות לחפור בקברו ולהוציא משם את כתביו הגנוזים. אחד הכתבים שהוצאו היה הספר אוצרות חיים, שהוא בעצם מהדורה קמא לספר עץ חיים.

נט דף. כריכות קרטון ישנה. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט