מכירה 24 /
פריט 64

64 מ-

256

64

לוח "הפניקס" לנוער היטלר - 1934 - הלוח הראשון שיצא לאחר הפיכתו של היטלר לקנצלר גרמניה

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $750
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
29.01.2024, 07:00

Phönix-Kalender für die deutsche Jugend Führer durch das Jahr 1934 für Jungen und Mädchen. Mit Schreibkalendarium vom 1. Januar 1934 bis 21. März 1935. Neubearbeitet von Karl Hellwig. לוח הפניקס למדריך הנוער הגרמני לשנת 1934 לבנים ובנות. עם לוח שנה מה-1 בינואר 1934 עד ה-21 במרץ 1935. בעריכת Karl Hellwig. הלוח הגרמני הראשון ל"נוער היטלר" שיצא בגרמניה הנאצית לאחר עליית היטלר לשלטון. מלווה בתצלומים רבים מפעילות החברה של "הנוער ההיטלראי" - Hitlerjugend. נדיר. הלוח שלפנינו היה שייך לנער Herbert Nocon עם תמונת הפספורט שלו ליד עמוד השער.

לוח ראשון שיצא ברוח העידן החדש של גרמניה לאחר עליית המפלגה הנאצית והפיכתו של היטלר לקנצלר גרמניה. בפתח הלוח תצלום אדולף היטלר "המנהיג שלנו" אשר צולם בידי צלמו האישי של היטלר היינריך הופמן, וכן תצלומים של מנהיגי המפלגה הנאצית ואנשי התעמולה שלה יוזף גבלס, הרמן גרינג, מנהיג הנוער ההיטלרי באלדור פון שיראך, ואחרים. את הלוח מלווים תצלומים רבים של צעירי "נוער היטלר" במסדרים, בפעילות בחיק הטבע, בתהלוכות, ובפעילות ספורט. כמו כן בלוח סקירה נרחבת של תחרויות חברה שונות שהתקיימו במסגרת "הנוער ההיטלרי", מאמרים רבים העוסקים באימון, טיולים, ומחנאות, משחקי שטח, מאמרים על "הנוער שלנו ביער ובשדות", הישגה של גרמניה בתחום הספורט, ועוד. בין היתר מופיע תאריכון הכולל את האירועים החשובים מאז מלחמת העולם הראשונה כאשר הוא מסתיים בשנת 1933 "היטלר הופך לקנצלר הרייך", וכן מובאים הסעיפים בחוזה ורסאי העוסקים בהגבלת הנשק הגרמני ובשימוש בו למטרות הגנה בלבד, מידע מפורט רב על ההתפתחותיות המדיניות והחברתיות בגרמניה מאז מלחמת העולם הראשונה אשר יועד להציג לנוער תמונה של שיא ההתפתחות הגרמנית בגרמניה הנאצית.

הנוער ההיטלראי או ה"היטלר יוגנד" (בגרמנית: Hitlerjugend) הייתה תנועת נוער שפעלה בגרמניה עם עליית המפלגה הנאצית ועד לכיבושה של גרמניה בידי בעלות הברית. התנועה נוסדה על ידי אדולף היטלר עצמו, במטרה להטמיע בדור הצעיר את האידאולוגיה הנאצית ובכלל זה את תורת הגזע ועליונותו של הגזע הארי. באותה תקופה נאסרה בגרמניה פעילות של כל תנועת נוער אחרת ועל ההורים חלה חובה לשלוח את ילדיהם אל התנועה. היה זה ארגון הנוער הגדול בהיסטוריה, עם למעלה מ-8 מיליון חברים בשיאו. התנועה עסקה בין היתר בפולחן האישיות של היטלר והייתה לה השפעה רבה על הלך הרוח בגרמניה ערב מלחמת העולם השנייה. הילדים גויסו לשורות התנועה מגיל שמונה עד שמונה עשרה. בנות גויסו לארגון המקביל "אגודת הנערות הגרמניות". ב"נוער ההיטלראי" הושם דגש על חינוך שהועבר מחניכים לחניכים, על חלוקה לדרגות ועל נוהלי כבוד והשפלה. לנער בעל הדרגה הגבוהה יותר מותר היה להשפיל את חברו בעל הדרגה הנמוכה, וזה בעל הדרגה הנמוכה חייב היה לנהוג בכבוד ולשמור מרחק מחברו בעל הדרגה הגבוהה. הנערים שמרו על קודי התנהגות אלו גם מחוץ לפעילות התנועה, ותפיסה זו גרמה להם לנזק פסיכולוגי ומוסרי חמור. הנוער ההיטלראי הוציא לאור עיתון מפורסם שיצא בכל רחבי גרמניה ושמו "עיתון הנוער הגרמני" (Die deutsche Jugendzeitung) שהכיל תכנים גזעניים ואנטישמיים. ידוע גם על מעשים של התנקלות של הנוער ההיטלרי ליהודים. הצעירים הגרמנים השתתפו בפוגרומים והתקפות אלימות נגד היהודים, הם עסקו בביזה והרס של רכוש יהודי של המגורשים, והיו אף שמסרו והלשינו על יהודים בפני השלטונות הנאצים מתוך תחושת שליחות וציות לרוח הפירר. אחרי הכניעה הגרמנית, בעלות הברית הוציאו את הנוער ההיטלראי מחוץ לחוק. חשדות נגד חבריו בפשעי מלחמה מעולם לא נבדקו יסודית בגלל גילם הצעיר של החברים. הסגל הבוגר של הנוער ההיטלראי, ובראשם באלדור פון שיראך, הועמד לדין באשמת פשעים נגד השלום.

VII, 319 [1], XIV עמודים. כריכה מקורית צבעונית מרשימה מחופה בד, עם איור צבעוני של נער ב"נוער היטלר".

פריטים נוספים

מחיר פתיחה: $200

נמכר ב: $220

שאל על פריט