מכירה 25 /
פריט 110

110 מ-

271

110

מוח מאחורי תיל! - דוח על גרמנים - סופרים, מדענים, רופאים, ועוד, הנרדפים על ידי גרמניה הנאצית בשל התנגדות למשטר. ניו יורק, 1934 - מהדורה ראשונה

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $170
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.04.2024, 19:00

Brains Behind Barbed Wire! A Collective Report by the Association of Proletarian Revolutionary Writers of Germany - מוח מאחורי תיל! דו"ח קולקטיבי מאת איגוד הסופרים המהפכניים הפרולטרים של גרמניה, הוצאת Universum-Basel. ניו יורק, 1934 - מהדורה ראשונה. אנגלית.

רשימה של אישיים גרמנים מוכרים מכל הגוונים - סופרים, מדענים, רופאים, עורכי דין, חיילי העתיד, ומחנכים. ופרטים אודות מה שנעשה עם כל אחד מהם בגרמניה לאחר שזוהו כ"מתנגדי המשטר". ביניהם, שר התרבות הפרוסי ד"ר רוסט - הוכרז עליו כי "איננו ידידותי למשטר הנאצי", קארל פון אוסיציקי, המדען הרמן דנקר (בין העצורים בבוקר שלאחר שריפת הרייכסטאג), תיאודור לסינג - "המלומד הידוע מהאנובר" פילוסוף ופובליציסט יהודי-גרמני שחי בגרמניה. נרצח על ידי הנאצים ב 1933. ד"ר זיגפריד ווקר, ואחרים. אישיים גרמנים חשובים המייצגים מגוון רחב של דעות, שהיה להם האומץ לקום בשלב מוקדם, ולהביע בפומבי את התנגדותם לכל מה שגרמניה הנאצית מייצגת, ונרדפו על ידי הנאצים, חלקם גלו, וחלקם נרצחו. " אין צורך לציין שהמקרים המדווחים כאן הם של אינטלקטואלים בעלי אמונות והשתייכות פוליטיות שונות: פציפיסטים, מגיני דמוקרטיה לוחמניים, סוציאליסטים, אנרכיסטים, קומוניסטים, ואפילו כאלה שיקראו באופן רופף "ליברלים". הפשיזם לא הגביל את הטרור שלו ל"מרקסיסטים" וגם לא ליהודים. בין 20 המקרים הבאים, גברים שהיו מלידה וממוצא פרוטסטנטים, קתולים, יהודים; שהיו על פי הרשעה הוגים חופשיים, דאיסטים, אגנוסטים, אתאיסטים, או מה לא... עבור כולם, יש לבצע מחאה, מחאות חזקות, עיקשות, חוזרות ונשנות. לעורר מחאה זו, ולעורר סיוע חומרי למוחות המיוסרים כעת לשיגעון מאחורי התיל של היטלר, מוקדשת החוברת הזו.. ." (מהמבוא) .
בסוף החוברת תחת הכותרת: "מה עלינו לעשות?" כותב המו"ל כי יש לצאת מעמדה פאסיבית. "כתוב בכל מקום שעומדת לרשותך פיסת נייר להדפסה! דבר בכל מקום בו תוכל להחזיק ולו לרגע את תשומת הלב של האנשים! הפגינו בכל מקום נגד גרמניה הנאצית! דרשו דין וחשבון מנציגיה של "גרמניה החדשה"!... אל תתנו לזמן לעבור...".

32 עמ'. קרעים וחוסרים בשולי הכריכה. גוף הספר במצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט