מכירה 24 /
פריט 136

136 מ-

256

136

מחנה הריכוז דכאו - עדויות ראשונות של אסירים. וינה, 1945 - מהדורה ראשונה

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $1,000
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
29.01.2024, 07:00

Konzentrationslager Dachau. Geschildert von Dachauer Häftlingen - מחנה הריכוז דכאו. תואר על ידי אסירי דכאו - עדויות ראשונות של אסירים לשעבר במחנה דכאו - חוברת נדירה שיצאה מיד בתום המלחמה, הוצאת Stern וינה, 1945 - מהדורה ראשונה. מלווה בתצלומים של מראות קשים לצפייה מדכאו. בפתח החוברת נמצא תצלום מקורי של אסיר שהוצא להורג בעינויים בדכאו (מתואר מאחור בכתב יד). גרמנית.

עדויות מפורטות המתעדות את השיטתיות בה ביצעו הנאצים את זוועותיהם במחנה דכאו. העדויות נלקחו מכמה אסירים ששהו במחנה זמן רב, ומיד בתום המלחמה סיפקו מידע מפורט על מה שהתרחש בו. החל מהעינויים שעברו כבר בדרך הנסיעה למחנה, ההשפלה והעינויים מיד בהגיעם למחנה (כל אסיר שהגיע לדכאו חויב להצטלם כשהוא יושב על כסא אשר תחתיו הוחדרה מחט באורך חמשה ס"מ, ברגע שהאסיר התרומם בבהלה מעוצמת הכאב הוא חטף סטירה על כך שהוא קם ללא רשות), החלפת הבגדים האישים במדי אסיר והתספורת. האסירים מתארים בפירוט את הנעשה ב 32 הבלוקים במחנה - הצפיפות הנוראית שרק הלכה והחריפה עם הזמן, סדר היום המפרך של האסיר בדכאו החל מארוחת הבוקר הדלה החפוזה, המסדר הנורא בקור המקפיא תוך עינויים והוצאות להורג יומיומיות, וכן תיאור מפורט על עבודות הכפייה תחת עינויים יומיומיים. מתואר כיצד האסירים הראשונים בדכאו הוכרחו בעצמם לבנות את המחנה רבים מהם מתו תוך כדי הבנייה ועקב זאת נקרא הנתיב הראשי בפי אסירי המחנה "רחוב הדם" על שם האסירים הרבים שמצאו את מותם בזמן הקמתו. האסירים אף מוסרים כאן תיעוד מפורט וקשה לקריאה על הזוועות ודרכי ההתעללות השונים שנקטו מפקדי המחנה השונים, האכזריות של הקאפו במחנה, מגוון העונשים הסאדיסטים שהיו נהוגים בו, דרכי ההוצאה להורג השונות, עונשי הראווה הבלתי נתפסים בהם נקטו הנאצים נגד אסירים שניסו לברוח מהמחנה ונתפסו, תיאור מפורט של הניסויים שביצעו הנאצים באסירים - ניסויים מזוויעים אשר הביאו לאובדן הכרה, למומים בלתי הפיכים, ולמוות. בין היתר ישנם תיאורים קשים של ההתעללות הסאדיסטית באסירים שכבר הפכו לנכים במחנה, וכן הדרכים בהן בכל זאת הצליחו האסירים לשמור על צלם אנוש ולשרוד עד תום המלחמה, כשרבים מחבריהם לא שרדו את התופת.

החוברת מלווה בתצלומים קשים לצפייה של אסירים בדכאו שלא עמדו בעינויים ובחרו להתאבד, גופות הנספים, הקרימטוריום, אסירים אשר הוצאו להורג תחת עינויים ועוד. על גבי הכריכה תצלום של אסירים שנספו בדכאו בשחור לבן ומעליהם כתם דם באדום.

נדיר. ארבעה רשומות בלבד בקטלוג הספריות העולמי world cat כולן בספריות בגרמניה.

47 [1] עמ'. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט