מכירה 04 /
פריט 290

290 מ-

306

290

מכתב חשוב מאת האדמו"ר מתולדות אהרן אודות חיפוש מקור עניין חסידי בפירוש לתהלים

מחיר פתיחה: $300

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $340
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
22.01.2020, 19:00

מכתב חשוב בכתב ידו וחתימתו של האדמו"ר מתולדות אהרן הקודם רבי אברהם יצחק קאהן זצוק"ל, בו הוא פונה לבחור החשוב המופלג דוד נ"י בבקשה לאתר עבורו מקור לחידוש מסויים הקשור בפרק פ"ה בתהלים שהובא בשם תלמידי הבעל שם טוב ולא נודע מה מקורו 'ולהודיעני תכף כי נחוץ לי מאד'.

במכתבו כותב האדמו"ר כי בתהלים עם פירוש 'אסיפת זקנים' חיפש את המקור לעניין מסויים שעוסק בו ולא נמצא שם, ומוסיף כי בתהלים שנדפס עם פירוש 'נעים זמירות ישראל' מסתמא סימנו את מקור העניין, אלא שאין תהלים זה תחת ידו, ומוסיף כי שנה קודם ראה תהלים זה מצוי אצל ישכר בנדקט, ומבקשו כי ימציא לו את הספר 'או יכול לשאול מהמחבר בעצמו ע"י טלפון אם יודע המקור של זה המאמר, ולהודיעני תכף כי נחוץ לי מאד...'.

האדמו"ר רבי אברהם יצחק קאהן בעל "דברי אמונה" (תרע"ד-תשנ"ז 1914-1996), תלמיד האדמו"ר רבי יואל ט י טלבוים בישיבת סאטמר, שם התקרב לחבורתו הקדושה של חותנו רבי אהרן ראטה בעל "שומר אמונים". כמו"כ למד אצל רבי ישראל פריינד מהוניאד (בנו של רבי אברהם יהושע פריינד) ואצל רבי יהודה סגל רוזנר בסקלהיד. לאחר פטירת חותנו בשנת תש"ז, נתמנה לאדמו"ר מ"תולדות אהרן" - חסידות שהפכה בהנהגתו לאחת מהקהילות החשובות בירושלים - בהנהגות החסידות, ההתבדלות מהציונות ומלחמות הדת בירושלים. לאחר פטירתו נתמנו בניו הקדושים שליט"א לאדמו"רים לקהילות הקודש: "תולדות אהרן", "תולדות אברהם יצחק", ו"מבקשי אמונה".

[1] דף. 20x14 ס"מ. קרע בחלקו העליון ללא פגיעת טקסט. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט