מכירה 03 /
פריט 80

80 מ-

320

80

עליית הנוער מגרמניה - שבעה תצלומים. שנות ה־30

מחיר פתיחה: $80

עמלת בית המכירות: 22%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
29.10.2019, 19:00

שבעה תצלומים המתארים את שלבים שונים בדרכם של עולי 'עליית הנוער' מגרמניה לארץ ישראל, במסגרת השתדלות הפעילות המואצת של הסוכנות היהודית להעלאת יהודים מגרמניה לישראל עקב עליית היטלר לשלטון בגרמניה והחרפת הצעדים האנטישמים נגד יהודים. שנות ה־30 בקירוב.

בתצלומים: עולים לארץ ישראל על הרכבת ביציאתם מגרמניה, תצלומים מכנס תעמולה של 'עליית הנוער' - נראים שלטים בעברית וביידיש עם הכיתוב: 'עליה בכל הדרכים ובכל התנאים', עולים שהגיעו לארץ ישראל, ועוד.

בשנת 1932 בגרמניה, פוטרו נערים יהודים מעבודתם בשל היותם יהודים. הנערים פנו אל רחה פריאר שתסייע להם במציאת עבודה. בעקבות פניה זו, והקשיים המצטברים של נוער יהודי גרמניה כתוצאה מהאנטישמיות העולה וגואה, העלתה רחה פרייאר את ההצעה להעלות נוער יהודי מגרמניה לארץ ישראל. באוגוסט 1933, בקונגרס הציוני ה-18 בפראג, הוחלט על הקמת משרד אשר יפעל ליישובם של יהודים יוצאי גרמניה בארץ ישראל. חיים ויצמן מונה לראש המפעל, וארתור רופין מונה למנהל מחלקה זו בארגון הסוכנות היהודית. הנרייטה סאלד נתבקשה לרכז את הטיפול בעליית הנוער. בתחילה היא סרבה, אולם לאחר ביקור בגרמניה היא לקחה על עצמה את התפקיד. עד לפרוץ מלחמת העולם השנייה עלו לארץ ישראל דרך עלית הנוער כ-5,000 נערים ונערות.

גדלים שונים, מצב טוב. שנים מהתצלומים הם כפי הנראה מטקס שנערך לאחר השואה לזכר הקדושים שנפלו על קדוש השם בקרקוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט