מכירה 22 /
פריט 97

97 מ-

255

97

קטלוג תערוכה "פשעי היטלר" שהתקיימה בפריז 1945 - תצלומים מזעזעים של זוועות הנאצים אשר צולמו בידי הנאצים עצמם

מחיר פתיחה: $350

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $500
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.09.2023, 19:00

Crimes Hitlériens -- Grand Palais פשעי היטלר - אלבום תצלומים קשים לצפייה המתעדים את זוועות הנאצים אשר ליווה את התערוכה שהתקיימה לאחר המלחמה ב"הארמון הגדול" בפריז בין 10 ביוני ל 31 ביולי 1945. פריז, [1945] - מהדורה ראשונה.

האלבום מחובר בסליל והוא אוגד 27 תצלומים באיכות גבוהה, כל אחד בגודל 23x17 ס"מ. כל תצלום מוגן בנייר פרגמנט, ומתואר על גבי נייר הפרגמנט בשלוש שפות - אנגלית, צרפתית ורוסית. מופיעים תצלומים מזעזעים במיוחד שחלקם נמצאו לאחר המלחמה במדיהם של החיילים הנאצים המתעדים בין היתר סימני עינויים קשים בגופם של המעונים, וכן מעשי התעללות קשים באנשים שצולמו על ידי הנאצים בשעת המעשה, הוצאות להורג שצולמו בשעת מעשה, אסירים במחנות המוות במצב גופני קשה, ותצלומים של ערימות גופות הנספים, הקרימטוריום, ועוד. אלבום זה הינו אחד התיעודים הקשים ביותר של מעשי התעללות שנעשו על ידי בני אדם משחר ההיסטוריה. על גבי הכריכה הקדמית והאחורית תצלום גדול של קבר אחים עם גופות הנספים במחנה. התצלום הראשון באלבום מתעד את הבאים בכניסה לבנין בו התקיימה התערוכה בפריז. בשנים האחרונות עברו בבית המכירות דיינסטי אלבומי תצלומים רבים המתעדים את זוועות הנאצים, לפנינו אחד האלבומים המזעזעים ביותר שנתקלנו בו אי פעם. (את התצלומים הקשים ביותר לא צלמנו לקטלוג המכירה).

התערוכה "Crimes Hitlériens: Grand Palais" התקיימה בפריז בין ה-10 ביוני ל-31 ביולי 1945 בחסות ממשלת צרפת, והיא הציגה לקהל את הזוועות שביצעו הנאצים במחנות המוות בזמן המלחמה. בין האוצרים של התערוכה היה לורד רייט יו"ר ועדת פשעי המלחמה של האו"ם. המבנה חולק ל-29 חדרים ב"ארמון הגדול", שכל אחד מהם התמקד בהיבט אחר של זוועות הנאצים. הוצגו תצלומים, סרטים, מסמכים וחפצים, שכולם נועדו לזעזע ולהחריד את הצופה. אחד החדרים בתערוכה הוקדש לגורל היהודים. הוא הציג כרונולוגיה של כליאת יהודים במחנות הצרפתים Pithiviers, Beuane-la-Rolande ו-Drancy, באזור הכבוש, וב-Gurs שבדרום-מערב צרפת תחת שלטון וישי. שם צויין כי מספר הגירושים מדרנסי לגרמניה הינו 62,608. למעלה ממיליון אנשים אשר לראשונה בחייהם נחשפו לזוועות השואה ביקרו בתערוכה.

[1] עמ' שער + 27 תצלומים אגודים בסליל. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט