מכירה 02 /
פריט 123

123 מ-

300

123

רוברט אוניל - האיש שחיסל את הארכי רוצח אוסאמה בן לאדן - תצלום בחתימת ידו

מחיר פתיחה: $100

עמלת בית המכירות: 22%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
30.09.2019, 19:00

רוברט אוניל [Robert O'Neill ] - לוחם צוות 6 של יחידת העילית האמריקאית 'אריות היום' (Navy SEALs)- האיש שחיסל את הארכי רוצח מנהיג אל-קאעידה אוסאמה בן לאדן. תצלום עליו כתב אוניל: '!Never Quit' ['לעולם אל תוותר'] וחתימת ידו. עם אישור אותנטיות של BECKETT CERTIFICATE.
אוניל, יליד 1976. כשסיים את לימודיו בתיכון התגייס לחיל הים, ובמקביל התמחה כצלף בצי האמריקאי. במרץ 2004 הצטרף אוניל לקבוצת האליטה המיוחדת של הצי, ובמשך שמונת השנים הבאות הוא לקח חלק בפעולות מבצעיות באפגניסטן ועיראק שרב בהן הנסתר על הגלוי. עם כניסתו לתפקיד נשיא ארצות הברית, הורה ברק אובמה לראש סוכנות הביון המרכזית, ליאון פאנטה כי משימת איתורו והריגתו של בן לאדן היא משימה ראשונה במעלה ויש להפנות אליה את כל המאמצים הנדרשים.
לאחר עשור שלם של בילוש וחקירה אינטנסיבית בידי הכוחות האמריקאים לאיתור מקום הימצאו של בן לאדן, סומן מיקומו של הארכי רוצח במתחם באבוטאבאד, כ-50 ק"מ מצפון לאסלאמאבאד בירת פקיסטן, במתחם מבוצר, בגודל של כ-280 מ"ר. בראיון תקשורתי שמסר אוניל בשנים האחרונות סיפר כי ההצלחה המסחררת שלו בשדה הקרב בשנים שקדמו למבצע גרמה לברק אובמה לבחור בו לחלק מרכזי בו. "אובמה אמר שהוא לא בטוח ב-100% שבן לאדן נמצא במקום המחבוא, אבל אחרי שפגש אותנו, הוא אמר שהוא בטוח שאנחנו יכולים לצאת, לחפש אותו ולחזור ". אמר אוניל. המסוקים האמריקאים הנחיתו 24 לוחמים מצוות שש, ביניהם היה אוניל. הכוחות האמריקנים עברו מחדר לחדר תוך קרב יריות עם שומרי בן לאדן שלא היו רבים במספר וטיהרו את הבית מן הקומה התחתונה לעליונה כאשר הם אזקו באזיקוני פלסטיק מספר אנשים לא חמושים אשר שהו ברחבי המתחם, בהם נשים וילדים.

הכוחות האמריקנים נתקלו בבן לאדן בקומה השלישית של הבניין הראשי במתחם – לפי הדיווחים בן לאדן הציץ מעל למעקה שבקומה השלישית ובאופן מיידי נסוג לחדרו. הם פרצו לחדרו ושם ירו בו למוות. על אף שנמצאו כלי נשק בחדרו של בן לאדן, הוא לא היה חמוש בעת שנורה. בן לאדן נפגע מכדור בחלק השמאלי של ראשו ומכדור בחזהו, שנורה בידי אוניל. הכוחות שבו לאמריקה כשגופתו של הארכי רוצח בידיהם, וכעבור זמן מה היא הושלכה לים במקום סודי. הנשיא ברק אובמה העניק ללוחמי הקומנדו הימי צל"ש נשיאותי יחידתי בשל הצלחתם במשימה. אוניל הינו יוצא הצבא המעוטר ביותר בזמננו במשך שנות שירותיו ביחידת העלית היה מעורב ביותר מ 400 משימות מבצעיות. בשנת 2012, לאחר ששירת 16 שנה, עזב אוניל את הצי האמריקני, תוך נימוק שזו הבחירה הטובה ביותר עבור משפחתו. ההצהרות של אוניל הביאו עליו לא מעט ביקורת ממפקדי חיל הים האמריקאי אשר טענו כי מעולם לא ראו צורך לפרסם את מעורבותם בפעילות מבצעית אף לאחר שעברו שנים מעת הפעילות. 25x21 ס"מ. מצב טוב מאד. אישור אותנטיות מספר G56849 של BECKETT CERTIFICATE.

פריטים נוספים

שאל על פריט