מכירה 06 /
פריט 180

180 מ-

271

180

שמחת הרגל. ליוורנו, תקמ"ב [1782] - העותק של מרן החיד"א

מחיר פתיחה: $1,000

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $1,000
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
17.06.2020, 19:00

שמחת הרגל, ליוורנו תקמ"ב [1782], העותק של מרן החיד"א עם תיקונים בכתב יד. עותק שניתן במתנה לרבה של ליוורנו הגאון רבינו יעקב נוניס ואיס, עם הקדשה עצמית בכתב ידו וחתימתו, ועם תיקונים כפי הנראה בכתב ידו של מרן החיד"א.

פירושו של מרן החיד"א על מגלת רות, 'לימודים' לחג השבועות, ולחג הסוכות, פירוש על עין יעקב מסכת סוכה - חיבור של מרן החיד"א מזמן שבתו בליוורנו - מהדורה ראשונה. בעמ' השער הקדשה עצמית בכתב ידו של הגאון רבי יעקב נוניס ואיס אשר קיבל את הספר במתנה ממרן החיד"א: "ניתן לי במתנה מאת הרב חיד"א ה' יאריך ימיו, הצעיר תולעת יעקב נוניס ואיס ס"ט" [הקדשה קצוצה בסופי המלים]. בסוף הספר נכרך דף 'שמחת הרגל לימוד א'' המקביל לדף מג בחיבור 'שמחת הרגל' עם תיקונים בכתב יד משמאל לשורות כפי הנראה בכתב ידו של רבינו החיד"א. התיקונים כולם הוכנסו בגוף הספר ומופיעים במהדורה המוקדמת שלפנינו כפי שיצאה מהדפוס. בסוף הספר דף ריק ובו מספר שורות בכתב יד באיטלקית משנת ההדפסה [1782], יתכן שנכתבו בידי רבי יעקב נוניס.

הגאון המקובל רבי יעקב נוניס-וואיס (נפטר תקע"ה 1815), ה'חדוות יעקב' - בנו של הגאון רבי יצחק יעקב נוניס בעל 'השיח יצחק' על מסכתות הש"ס. רבי יעקב נוניס היה מקורבו וידידו הטוב של החיד"א, ולימים אף מלא את מקומו של החיד"א ברבנות העיר. עסק רבות בחכמת הקבלה ונודע לאחד הבקיאים בתורת הסוד ובקבלה מעשית. הסכמותיו מעטרות את ספריהם של כמה מגדולי דורו, ואף הגאון רבי עקיבא איגר מזכירו בגיליון הש"ס שלו.

סד, [3] דף (ללא קב דף של החלק הראשון). 20.5 ס"מ. מעט כתמים. דף התיקונים במצב בינוני - חיזוקים בהדבקות נייר בגבו. כריכת קרטון חדשה. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט