מכירה 10 /
פריט 132

132 מ-

280

132

תצלום של מייקל ג'ורדן עם הקדשה חשובה לאוכלוסייה החלשה בצפון קרוליינה

מחיר פתיחה: $1,000

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $24,000
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
09.03.2021, 19:00

תצלום גדול של שחקן הכדור-סל האגדי מייקל ג'ורדן בהטבעה הגדולה בכל הזמנים, עם הקדשה מיוחדת בכתב ידו וחתימתו של ג'ורדן, למעבדות Novant Health ולתושבי צפון קרוליינה. על גבי התצלום כתב ג'ורדן: "To Novant Health clinics and our brothers in north carolina, never give up, michel jordan" - למעבדות נובנט הלת' ולאחינו בצפון קרוליינה, לעולם לא ניכנע, מייקל ג'ורדן".

בשנת 2017 תרם ג'ורדן 7 מיליון דולר להקמת שתי מרפאות בשכונות נחשלות בשרלוט. זו אחת התרומות הגדולות ביותר מצידו של אגדת הכדורסל, שלו עד היום קשרים עמוקים עם צפון קרולינה (כשהיה ג'ורדן בגיל 7 עברה משפחתו לגור בעיר וילמינגטון שבקרוליינה הצפונית. ובשנת 1981 זכה ג'ורדן במלגת לימודים באוניברסיטת קרוליינה הצפונית, שם החל את קריירת הכדורסל שלו). בזה עזר ג'ורדן לממן את הקליניקה המשפחתית של נובנט הלת'. ג'ורדן הושפע בעיקר ממחקר שנערך בשנת 2014 על ידי חוקרים באוניברסיטת הרווארד ובאוניברסיטת ברקלי, שמצא שלילדים עניים בשרלוט יש את הסיכויים הגרועים ביותר לעומת שאר הערים הגדולות בארה"ב להיחלץ מהעוני. הדו"ח הזה, שהדהים רבים בקהילה, הוביל להקמת כוח המשימה שרלוט - מקלנבורג, שתפקידו היה למצוא דרכים לפתירת בעיית הניידות הכלכלית בעיר. באותה שנה הודיעה הדוברת של ג'ורדן אסתי פורטנוי: "מייקל רצה לעשות משהו באופן אישי, בנפרד מהעבודה שעשינו עם ההורנטס". לדבריה, הרעיון להקמת המרפאות עלה במהלך הדיונים עם נובנט. ג'ורדן עצמו מסר בהצהרה כי הוא גאה לחבור לנובנט כדי "לספק שירותי בריאות חיוניים לאזורים הנחשלים של שרלוט ולאלפים מתושבי צפון קרולינה שיש להם גישה מוגבלת לשירותי בריאות". ג'ורדן הוסיף ואמר כי הוא מקווה שהקליניקות "יסייעו לספק עתיד טוב ובריא יותר לילדים ולמשפחות שהן משרתות". הדוברת של ג'ורדן מסרה אז כי הוא החל בדיונים עם נובנט - ששימשה במשך שנים כספקית השירותים הרפואיים הרשמית של ההורנטס, והמשא ומתן עימם ארך במשך 16 חודשים. בנובנט הגיבו אז: "מייקל הוא שותף נהדר עבורנו בנובנט זו לא הפעם הראשונה שהוא מפגין כזו מחויבות לקהילה ולמטופלים שלנו" - המנכ"ל קארל ארמאטו. המרפאות עצמן נפתחו לפני כשנה ב 2019, ובשנה האחרונה תרם ג'ורדן תרומה נוספת לפתיחתה של מרפאה נוספת העוסקת בטיפול בנפגעי הקורונה.

התצלום עצמו הינו מתחרות ההטבעות השנתית (Slam Dunk Contest) אשר התקיימה במסגרת אירועי סוף-שבוע האולסטאר ב-NBA בשנת 1987. ראשיתה של התחרות במשחק האולסטאר שהתקיים בדנוור 1976, מטעם ליגת ה-ABA שהוקמה כמתחרה לליגת ה-NBA. המנצח של התחרות הראשונה בשנת 1976, היה ג'וליוס ארווינג [המכונה ד"ר ג'יי] שביצע קפיצה לסל מקו העונשין ו'הטביע' את הכדור. היתה זו הפעם הראשונה בהיסטורית הכדורסל בה צפה העולם ב'הטבעה' מקו העונשין המרוחק 3.60 מטר מהסל שגובהו 3.05 מטר. במשך שנים לא הצליח שחקן אחר לבצע הטבעה דומה. רק כעבור למעלה מעשר שנים בתחרות ההטבעות של שנת 1987 ביצע השחקן האגדי מייקל ג'ורדן הטבעה מקו העונשין הנחשבת למרשימה בהיסטוריית הכדורסל העולמי בכלל. על אותה הטבעה זכה ג'ורדן בציון המושלם והמקסימילי של 50 נקודות מחבר השופטים, ובכך גבר על יריבו באותה תחרות דומיניק ווילקינס (הנראה אף הוא בתצלום יושב בשורה הראשונה משמאל). הגם שנערכו עשרות תחרויות הטבעות במשך השנים, עד היום נחשבת קפיצה זו של ג'ורדן להטבעה המדהימה בהיסטוריית הכדורסל העולמי.

גודל: 46x31 ס"מ. תצלום אמנותי המבליט את ג'ורדן בצבע על רקע הקהל בשחור- לבן. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט