מכירה 10 /
פריט 236

236 מ-

280

236

אוסף גדול של מסמכים משפטיים, הקשורים ברבי יעקב הלפרין - מייסד שכונת זכרון מאיר בבני ברק

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $250
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
09.03.2021, 19:00

אוסף מסמכים משפטיים העוסקים בתביעות נגד ר' יעקב הלפרין - מייסד שכונת זכרון מאיר בבני ברק ומקים מוסדות תורה וחינוך. מרבית התביעות נוגעות לזכותו בהקדשות במקומות שונים כגון בית החיים בבני ברק, שימוש פרטי בכספי הקדש, תביעות שונות מצד העדה החרדית בירושלים נגד הלפרין (עהרנטל נגד הלפרין), ועוד. בחלק מהמסמכים מובאים דברים בשם החזון איש, והסטייפלר שהיו מעורבים בדברים הנידונים על מנת לשמש סמך או הכחשה לטענות המועלות לצד זה או אחר. מנגד מופיעים פרוטוקולים של תביעות שתבע יעקב הלפרין עצמו את התובעים נגדו. בין היתר מופיעה 'הצהרה בהן צדק' בחתימתו (על כל אחד מחמשת דפיה) של יעקב הלפרין בענין ההוראה שניתנה לו על ידי החזון אי"ש לפתוח בית קברות חדש בבני ברק, ופירוט נרחב כיצד נעשה הדבר, וחלקו שלו בנעשה, והמאבקים בינו לבין 'חברה קדישא חרדי בני ברק' שהוקם לאחר פטירת החזון אי"ש.

בין היתר כותב הרב הלפרין בהצהרתו : "אחר פטירת החזון איש היות שהוא גר בזכרון מאיר ונפטר בלי בנים, וגם אני באתי אצלו 20 שנה כמעט כל שבוע או יותר, וכל דבר שעשיתי היה רק על פיו קדשו, החלטתי אחרי התייעצות עם הרבי מגור והרבי מבריסק לבנות בזכרון מאיר מתוך ההכנסות של בית הקברות בית יתומים על שמו של החזו"א...",

עיקר טענתה של התביעה היתה האשמה של הלפרין בניסיון השתלטות על הקדשות לצורכיו האישיים, כך למשל אנו מוצאים: "להיטותו של הלפרין להשתלט לחלוטין על ההקדש שהקים במרמה ובאונאת הצבור כהודאתו בעצמו, היא המביא אותו גם לדברי בלע כאלו אמנם יסוד הדבר כי הנתבעים בהיותם נתונים אך ורק תחת סמכות התורה, לא רצו לגשת לשום פעולות היכולות לגרום להלפרין אי נעימות, כי אם ברשות הרבנות החרדית, אך גם לזה (לדין תורה) הלפרין סירב...".

בשל רגישות הנושא ציטטנו רק חלק קטן מהחומר המופיע.

כ - 100 דפים. מרבית המסמכים המופיעים הינם משנות ה-50, והוקלדו במכונת כתיבה, עם חתימות הנוגעים בדבר, מיעוטם בכתב יד. החומר לא נבדק על ידינו ביסודיות. המסמכים מופיעים בתקיה מקורית משנות ה-50. מצב כללי טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט