מכירה 20 /
פריט 155

155 מ-

236

155

אוסף גלויות ארץ ישראל בהוצאת פרידריק וסטר [אמריקן קולוני] ומכשיר תלת מימד לצפייה

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $200
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
19.04.2023, 19:00

20 גלויות - מראות מארץ ישראל - בעיקר מירושלים, בהוצאת פרידריק וסטר [ fr. vester - אמריקן קולוני], ראשית המאה ה־20, ומכשיר Shomescope מהודר לצפייה בגלויות בתלת מימד.

מרבית הגלויות מציגות מבנים ואתרים חשובים בירושלים וסביבתה - מתפללים בכותל המערבי, מגדל דוד, הר ציון (גלויה מס' 1 בסדרה! "First View of the City"), קבר רחל, מראה פנורמי של העיר העתיקה, הר הבית, שער יפו, שער הרחמים, ועוד. וכן גלויות של חוף ימה של יפו. 20 גלויות. 14 מתוכן לא מחולקות [Undivided Back], מצב כללי טוב מאד.
מכשיר Shomescope תוצרת .Shomescope Mfg. co לצפייה בגלויות בתלת מימד. קופסת עץ מהודרת נפתחת, עם עיטורים מוזהבים על גבי המכסה, באופן שמניחים כל גלויה בחריץ היעודי אל מול המראה, והמראה בגלויה מתקבל בתלת מימד בחדות, באפקט מדהים לצפייה על גבי הזכוכית ממול.

וסטר שוויצרי לותרני, נולד בירושלים ב 1869. נשא לאשה את ברטה ספפורד בתם של מייסדי ה'מושבה האמריקאית'. וסטר קנה לו שם כצלם המוביל ב'מושבה האמריקאית' כשלווה את ביקורו של הקיסר הגרמני וילהלם השני ב 1898 בתצלומים ההיסטורים שצילם באותה העת. וסטר עמד בראש מחלקת הצילום של ה'מושבה האמריקאית'. האיכות הטכנית של הצילומים, וזויות הצילום נעשו בקפידה בלתי מתפשרת. רבות מן הגלויות בסדרה שהפיץ הינן התיעוד החזותי הראשוני של אותן המקומות, אשר הופיעו ברבות השנים בעשרות הוצאות שונות על פי המקור בסדרה זו.

פריטים נוספים

שאל על פריט