מכירה 17 /
פריט 109

109 מ-

266

109

אלבום תצלומים - שארית הפליטה באירופה ובארץ ישראל - תצלומי בתי כנסת

מחיר פתיחה: $120

עמלת בית המכירות: 22%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
14.09.2022, 19:00

אלבום מרתק ובו 240 תצלומים (מונחים בכיסי האלבום) של יהודים - שארית הפליטה ממקומות שונים באירופה, בדרכם לארץ ישראל, ובארץ ישראל. שנות ה־40. האלבום משקף את התהליך שעבר העם היהודי לאחר השואה - ההתארגנות לעלייה ארצה, תצלומים של יהודים במקומות שונים באירופה לקראת העלייה, העלייה, התיישבות, וההצטרפות למאמץ המלחמתי בארץ ישראל בתקופת מלחמת העצמאות.

בין התצלומים המופיעים: יהודים צעירים מפוזנן בעירם לאחר השואה, שארית הפליטה במקומות שונים באירופה בדרכם לארץ ישראל, תצלומי פנים של בתי כנסת באירופה (כפי הנראה באיטליה), מצבות יהודיות, תצלומי פספורט רבים של צעירים - עולים מאירופה, פעילות חברתית של צעירים יהודים באירופה (כנראה לאחר השואה), תצלומים קבוצתיים ויחידים של "הנוער הציוני", תצלומים של חיילים יהודים לוחמי מחתרות בארץ ישראל, צעירים חוגגים את חג הביכורים בארץ ישראל בסוף שנות ה־40, ועוד. חלק מהתצלומים מתוארים מאחור, מופיעים כמה תצלומים של בני משפחת גלזר, אידלשיין, ווינר, ואחרים. יתכן וחלק מהתצלומים (בפרט אלו אשר בדפים הראשונים של האלבום בהם נראים צעירים רבים) הינם משנות ה־30, לפני פרוץ מלחמת העולם.

אלבום: 33x24 ס"מ. תצלומים בגודל ממוצע: 9x7 ס"מ. קרעים בכריכת האלבום. המעטפת של הכריכה הקדמית חסרה (ישנו רק את לוח הקרטון). התצלומים במצב טוב מאד. האלבום עצמו במצב בינוני.

פריטים נוספים

שאל על פריט