מכירה 22 /
פריט 9

9 מ-

255

9

אלברט איינשטיין - מהשנים המאוחרות של חיי - ניו יורק 1950 - מהדורה ראשונה - עותק עם מעטפת הנייר הנדירה - פורטרט איינשטיין בידי לוטה יעקובי

מחיר פתיחה: $250

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $420
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.09.2023, 19:00

Out of my later years - "מהשנים המאוחרות של חיי" - מאת אלברט איינשטיין. הוצאת Philosophical Library ניו יורק, 1950 - מהדורה ראשונה. עותק נדיר עם מעטפת הנייר המקורית עליה מופיעה תמונתו של איינשטיין כפי שצולמה בידי הצלמת היהודיה לוטה יעקובי.

אוסף מאמרים שכתב איינשטיין בתקופה של 15 שנותיו המאוחרות בין השנים 1934 ל 1950. המאמרים עוסקים ביחסו לדת, וחינוך, לאמונה האנושית, פוליטיקה, הנושא היהודי, מלחמה ושלום, עקרונות היסוד של הפיסיקה, ועוד. בכמה פרקים בספר מסביר איינשטיין את תורת היחסות במונחים פשוטים המובנים לכל אדם, ועוד. בספר ניתן לפגוש באיינשטיין הפילוסוף, המדען והאיש. המאמרים הובאו כלשונם ללא שינויי עריכה כלל.

בעותקים הידועים של המהדורה הראשונה מופיעה מעטפת נייר ללא תמונה כלל. לפנינו עותק נדיר עם מעטפת הנייר עליה תמונתו של איינשטיין כפי שצולמה בידי הצלמת היהודיה לוטה יעקובי. לא ברור מאיזה סיבה החליט המו"ל לעצב את מעטפת הנייר בצורה שונה. וראינו יותר מעיצוב אחד של מעטפת הנייר בעותקים של המהדורה הראשונה, חלקם ללא תמונה כלל, חלקם בצבע שחור עם איור של איינשטיין, וחלקם בעיצוב שונה של אותיות הספר. מכל מקום לפנינו עותק נדיר עם מעטפת נייר הנושאת את דיוקנו של איינשטיין כפי שצולמה בידי יעקבי.

לוטה יעקובי [1896-1990] צלמת יהודיה -גרמניה אמריקאית אשר צלמה רבות את מכריה המפורסמים ביניהם קתה קולוויץ, ויסטן יו אודן, אלינור רוזוולט, אלברט איינשטיין, מרטין בובר, מארק שאגאל, חיים ויצמן ואחרים. יש המתייחסים ליצירותיה כ"כרוניקה של תקופה", מכיוון שצילמה אישים רבים חשובים מן המאה ה-20.

251 עמ'. 19 ס"מ. כריכה קשה עם מעטפת הנייר המקורית. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט