מכירה 16 /
פריט 220

220 מ-

233

220

ארבעה מכתבים מגדולי גאוני אנגליה

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $150
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
03.07.2022, 19:00

ארבעה מכתבים מאת גדולי הרבנים בקהילות הקודש באנגליה, שניים מהם בהלכה, נשלחו לגאון רבי יוסף אליהו הנקין.

* מכתב חשוב בנוגע לכשרות הציציות הנעשות באנגליה באופן המוני ונמכרות בקהילה היהודית הגם שלא נעשו 'לשם מצות ציצית', וכן בענין כשרות מצות מכונה, מאת רבני בד"ץ מנצ'סטר אל גדול פוסקי אמריקה הגאון רבי יוסף אליהו הנקין ורבני אגודת הרבנים בארה"ב. המכתב כולו בכתב ידו ובחתימתו של הדיין הרב יצחק גאלדיטש. מנצ'סטר, תשי"ח [1958]. [2] עמודים. נייר מכתבים רשמי של בד"ץ מנצ'סטר.

* מכתב מאת 'בד"צ דק"ק לונדון והמדינה' אל גדול פוסקי אמריקה הגאון רבי יוסף אליהו הנקין בעניין היתר עגונה שהתיר הרב דובער סווירסקי. רבני הבד"צ מבקשים לתהות על קנקנו של הרב סווירסקי אשר על פי 'ידיעות קלושות... הוא נכדו של הגאון רבי צבי פסח פראנק... אשר הוא "אולי בגדר מורה הוראה שבמקום עיגון אפשר לסמוך עליו", והוא זה שהתיר את העגונה. לונדון, תשכ"ג 1963. מכתב מודפס בחתימת ידי הדיינים רבי מאיר זאב רפופורט ורבי משה ב"ר אברהם דוב סוויפט. [1] דף. נייר מכתבים רשמי.

* מכתב בענין פרנסה וישועת ישראל בכתב ידו וחתימתו של הגאון רבי יעקב טעסלער רבה של לידס, אל אחיינו. לידס, תשט"ז [1957]. (ספרו 'באחרית הימים ושארית יעקב' נדפס באנגליה בשנת תש"ב). [2] עמודים. נייר מכתבים רשמי.

* מכתב בכתב ידו וחתימתו של הגאון רבי מרדכי דוב ב"ר משה אליהו רוגוזניצקי - הצעת דברי תורתו בענין "דין בעלות בבית הכנסת" לירחון 'שערי ציון', תמוז תרצ"ב [1932] - (אביו, רבי משה אליהו רוגוזניצקי מקורבם של כל גדולי הדור - רבי חיים עוזר גרודז'ינסקי, רבי איצל מפוניבז', ועוד, נתמנה לדיין בלייפציג, וטיפל בכל הבעיות שם, וכן עסק רבות בבעיות ההלכתיות שעוררו הנאציים. עם התגברות הרדיפות מצד השלטונות הנאציים עקר לאנגליה, ושימש כרבה של העיר קארדיף שבווילס, הוא נפטר שם ובנו הנ"ל כותב המכתב שלפנינו רבי מרדכי דוב מילא את מקומו).

מצב כללי טוב - טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט