מכירה 08 /
פריט 157

157 מ-

339

157

ארץ ישראל - ארץ מרפא - תצלומים רבים, 1928 - פרסום תיירותי מוקדם

מחיר פתיחה: $80

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $220
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.11.2020, 19:00

ארץ ישראל - ארץ מרפא - מלווה בכ- 70 תצלומים מיוחדים של אתרים מובילים בארץ ישראל. חוברת מיוחדת אשר נועדה 'לשווק' את ארץ ישראל לתיירים בתפוצות. התצלומים והכיתובים המופיעים בה נבחרו בקפידה למטרה זו. הוצאת 'החברה למקומות מרפא ומרגוע בארץ ישראל', בעריכת שמואל שרנופולסקי, שנות ה-20 המאוחרות. עברית ואנגלית.

החוברת נכתבה בשפה 'מושכת' המקנה לארץ ישראל מעמד של על גבול ה'מיתולוגי'. כך למשל מוצאים אנו בעמ' 2: "החקירות המדעיות והנסיונות שנעשו מעידים על סגולות הרפוי המיוחדות אשר ליפה הנוף השונה וטוב הטבע היקר של ארץ ישראל". או למשל: "הרפוי בתפוחי הזהב הוא מנת חלקם המיוחד של מקומות המרפא והמרגוע בארץ ישראל וזהו גם יתרונם על פני קורורטים אחרים" (עמ' 9). פרק מיוחד מוקדש לאתרי תיירות בעיר תל אביב ('תל אביב מקום מרפא אקלימטי גם בחורף'), וכן ב'קארניוואל בתל אביב' (תהלוכת העדליאדע) שהתקיימה ב 1928. כמו"כ ישנו פרק העוסק בהקמת האוניברסיטה העברית, באתרי תיירות בירושלים, ביפו, ועוד. החוברת מלווה באינספור פרסומות לבתי הבראה בכל רחבי הארץ וליצרני תעשייה עבריים כגון רכבת פלשתינה, אגודת הכורמים המשותפת של יקבי ראשון לציון וזכרון יעקב, יעקב בן דב צילום אמנותי, מצות ארץ ישראל, החברה להתיישבות יהודים פיק"א, בית הספר החקלאי מקוה ישראל, בנקים ארצישראלים, וכן כמה איורים מאת אפרים משה ליליאן. בפתח החוברת מפת ארץ ישראל.

מעניין לציין כי כיון שהחוברת יועדה לפרסומה ולשווקה של ארץ ישראל לתיירי החוץ היא איננה חושפת כלל את הצד האחר של הארץ כדוגמת הביצות, האויב הערבי, קשיי הקליטה וכדו' שהיו מנת חלקם של יושבי הארץ דוקא בזמן בו היא הודפסה.

מהפרסומים הראשונים שיצאו בארץ ישראל ועסקו בסגולותיה החומריות של הארץ ואשר יועדו לתיירות חוץ.

4,44,44 עמ'. קרעים בשולי המעטפת והשדרה. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט