מכירה 22 /
פריט 119

119 מ-

255

119

בית ספר לשנאה - יומנו של חייל בצבא האדום שהצליח לברוח ממחנה שבויים גרמני. פראג 1945 - מהדורה ראשונה

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $260
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.09.2023, 19:00

Škola nenávisti - בית ספר לשנאה, מאת Michail Šolochov - יומנו של חייל בצבא האדום שנתפס בשבי, הובל למחנה שבויים גרמני, הצליח לחמוק ולחבור לפרטיזנים, ולשרוד את המלחמה. הוצאת Svoboda, פראג 1945 - מהדורה ראשונה. צ'כית.

יומנו של חייל בצבא האדום באזור אוקראינה, המתאר סצינות קשות של מלחמה ומפגש בלתי אמצעי עם הקורבנות שרצחו הגרמנים. מיכאל מתאר את המראות הקשים של אזורים שונים שהיחידה שלו הגיעה אליהן לאחר שהצבא הגרמני עזב את המקום לאחר שביצע בו את טבח של האוכלוסייה. "אתה חושב שמילים יכולות לתאר את כל מה שראיתי? לא הן לא. אין מילים כאלה... כשראינו את ההשתוללות של הגרמנים לא הרגשנו כעס... היה ברור לנו שאנחנו צריכים להתמודד לא עם בני אדם אלא עם איזושהי סוג של מפלצת...".
באחד הקרבות הוא וחבריו עלו על מוקש שהטמינו הגרמנים, הם נשבו והועמדו בשורה כשקצין הגרמני הוציא מתוכה ששה עשר גברים שנראו לו בעלי חזות יהודית. הם לקחו אותם הצידה וירו בהם ברובים אוטומתיים לנגד עיניו. מיכאל נלקח ביחד עם חבריו למחנה שבויים בו שהה כחודשיים, וממנו הועבר למחנה שבויים אחר, שם נלקח לעבודת ביצורים בשטח מחוץ למחנה. באותם ימים הוא תכנן את בריחתו. לאחר הכרות יומיומית עם האזור היה ידע שאם רק יצליח לחמוק ליער הסמוך יוכל בקלות לצאת לחופש. באחת הפעמים באמצע העבודה נחוש בדעתו לברוח, הוא ניגש עם את החפירה שבידו לשומר הנאצי ופשוט הכה אותו בכל הכח. הלה התמוטט במקום ובתוך רגע הוא החל לרוץ ליער הסמוך. בהמשך, ביער הוא פגש בפרטיזנים שטיפלו בו מבחינה גופנית במשך כשבועיים, והוא הפך ללוחם פרטיזן כאחד מהם, וכך שרד עד תום המלחמה.

נדיר. שני עותקים בלבד רשומים בקטלוג הספריות העולמי world cat.

37 [2] עמ'. 18 ס"מ. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט