מכירה 22 /
פריט 246

246 מ-

255

246

בתימן הגבוהה - תיאור מסעה של משלחת המוזאון הבריטי לתימן. לונדון, 1947 - תצלומים נדירים

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $160
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.09.2023, 19:00

IN THE HIGH YEMEN - "בתימן הגבוהה" - תיאור סיור משלחת המוזאון הבריטי לתימן ערב פרוץ מלחמת העולם השנייה - סיור בצנעה, באתרים ובערים מרכזיות, ברובע היהודי, ועוד, מאת Hugh Scott. הספר מלווה ב 113 תצלומים שצילם המחבר והצלם Everard Britton במסגרת המסע, 4 מפות - מתוכן אחת מקופלת, ו 8 תרשימים ואיורים בגוף הטקסט. עותק נאה - כריכה קשה עם מעטפת הנייר המקורית. הוצאת JOHN MURRAY, לונדון, 1947. העותק של Baron Greenway of Stanbridge Earls עם אקסליבריס האצולה שלו בדף הפרוזץ.

תיאור מסעה של משלחת המוזאון הבריטי לתימן - סקירה מפורטת ומדויקת של מקומה של תימן בהיסטוריה ובאמנות, תיאור מנהגיהם של תושבי תימן, השפה התימנית, והארכיטקטורה המיוחדת של אתרים בתימן, יהודי תימן, ועוד. המשלחת סיירה בשנת 1938 כשהיא רכובה על פרדות, תחילה בטריטוריה הבריטית באזור ההררי של עדן, ולאחר מכן סיירה בתימן עצמה באישור האימאם. סקוט סייר באמצעות מפות שהכינו עבורו נאמני המוזאון הבריטי, והוא הגיע לערים ולאתרים החשובים ביותר בתימן.

פרק מיוחד מוקדש ליהודי תימן. המחבר סייר ברובע היהודי בצנעה. הוא מתאר כמה וכמה בתי כנסת קטנים, את בתי היהודים הנמוכים והפשוטים, את תלמודי התורה היהודים - המחבר הגיע בשעה שהילדים ישבו ללמוד לפני המארי וכותב כי "במה שהם קוראים עם המורה שלהם הם נראים מאושרים מאד". באחד מבתי הכנסת שביקרו הוביל אותם שומר בית הכנסת אל מגילת קלף עתיקה (המצולמת בתמונה 82 בספר), וכן אל כתבי יד עתיקים אשר נשמרו בבית הכנסת. הוא מתאר בהרחבה את יהודי צנעה ומנהגיהם - את מלבושם של הגברים והנשים, העבודות בהן עסקו - הוא כותב כי מלאכת הצורפות היא המלאכה הנפוצה בקרב יהודי תימן, כותב אודות הקמעות והתכשיטים היהודים, המאכלים היהודים, מלאכת הרפואה של יהודי צנעה, ועוד. כמו כן מתאר המחבר את היחסי יהודים-ערבים בתימן, ואת חוקי האמאם שנועדו להשפיל את היהודים.

הספר מלווה בתצלומים נדירים באיכות גבוהה שצילם המחבר והצלם Everard Britton באמצעות שלוש מצלמות. הם צילמו למעלה מ 800 תצלומים כשאת המובחרים שבהם - למעלה ממאה בחרו בקפידה והכניסו בספר.
כשיצא הספר לאור התייחס אליו עיתון הטיימס בכותבו: "הספר מספק תיאור מעורר השראה, ומפרט בזהירות על אודות אחת המדינות הבודדות בעולם שהעדיפה לשמור את עצמה לעצמה...".

העותק שלפנינו היה שייך ל Baron Greenway, of Stanbridge Earls השני [1888-1963] עם אקסליבריס האצולה שלו. התואר נוצר בשנת 1927 עבור סר צ'ארלס גרינווי - הברון הראשון - מיסד חברת הנפט האנגלו - פרסית. בתואר השתמשו בנו, ובני בניו - משפחת אצולה המעורבת בכלכלה ובפוליטיקה האנגלית משך דורות.

XX, 260 עמ'. 23 ס"מ. קרע חסר בפינת מעטפת הנייר. מצב כללי טוב. כריכה קשה עם מעטפת הנייר, הכל בשלימות.

פריטים נוספים

שאל על פריט