מכירה 22 /
פריט 23

23 מ-

255

23

ג'רמינל - יצירת המופת הראשונה של אמיל זולא להגנה על החלשים - מהדורה גרמנית ראשונה - חותם שעוה של אצולה

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $170
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.09.2023, 19:00

Germinal roman von Emile zola - ג'רמינל - רומן מאת אמיל זולא. מהדורה גרמנית ראשונה [סביב 1900] ונדירה עם תמונת אמיל זולא ליד השער, הוצאת .Dalle A. D. כריכה בעיצוב מיוחד עם איור גיבור הרומן. בדף הפרוזץ חותם שעוה מעניין של אצולה עם חתימת יד (לא זוהתה על ידינו).

ג'רמינל הוא הרומן השלושה-עשר בסדרה בת עשרים הכרכים של אמיל זולה Les Rougon-Macquart. הוא עוסק בהגנה על זכויותיהם של כורי הפחם בשנות ה-60 של המאה ה-19. חייהם של תושבי העיירה סובבים סביב המכרה, לוח הזמנים, והחוקים הקשוחים במסגרתם הם מוכרחים לעבוד. אל תוך שגרתם הקשה מופיע צעיר אידיאליסט ומזעזע את הסדר הקיים בשכנעו את הכורים לדרוש את הזכויות המגיעות להם. הרומן פורסם ב 1885, והיתה זו היצירה הראשונה בה עמד זולא בראש מאבק לטובתם של החלשים, עוד לפני שניצב לצידו של דרייפוס. הפרטים המקיפים את העלילה מבוססים על ביקוריו של זולא עצמו באזור הכורים - בשנת 1884 זולא עצמו הגיע למכרות באנזין (Anzin), הוא התחזה למזכירו של חבר בלשכת הצירים הצרפתית, ירד לבורות לבוש בבגדי עירוני, עם צווארון נוקשה גבוה, בהבחינו בסוס היורד את תוך מנהרות הפחם שאל זולא את הכורים: "כיצד אתם מכניסים את הסוס למכרה בכל יום ומוציאים אותו?" הכורים שהבינו שהוא שואל ברצינות השיבו: "הסוס יורד לכאן פעם אחת, כשהוא סייח קטן, הוא גדל כאן למטה, אחרי שנה או שנתיים הוא מתעוור כתוצאה ממחסור באור, הוא ממשיך לעבוד, עד שהוא לא מסוגל לעבוד יותר, ואז הוא נקבר כאן למטה". את הסצינה הזאת מתאר זולה בז'רמניל ורומז כי הסוס הם הכורים עצמם שהורדו אל מתחת לאדמה בהיותם ילדים, הם עובדים בכריית הפחם בבור מצעירותם, עד שאינם יכולים לחפור יותר ושם הם נקברים...

הרומן נחשב ליצירת המופת של זולה ולאחד הרומנים המצליחים ביותר במסורת הצרפתית, והוא תורגם בלמעלה ממאה מדינות. בהלווייתו של זולא התאספו המוני עובדים, שהריעו בצעקות "ג'רמינל! ז'רמינל!". מאז צאתו לאור ועד היום, הספר מסמל את מאבקם של הפועלים לחופש ולצדק. בעקבות הרומן אף הופיעו חמישה עיבודים קולנועיים ושתי הפקות טלוויזיה.

מהדורה זו לא ידועה בבליוגרפית. בקטלוג הספריות העולמי world cat מופיעות מהדורות מאוחרות יותר של הספר בגרמנית. מהדורה זו איננה מופיע כלל ב world cat. (זיהוי המהדורה כמהדורה גרמנית ראשונה נעשה על פי דברי המביא לדפוס במבוא לספר כי זו הפעם הראשונה שגם קוראים גרמנים יוכלו לקרוא את ג'רמינל של זולא).

488 עמ'. 18 ס"מ. כתמי זמן קלים בחלק מהדפים. מצב טוב.

פריטים נוספים

מחיר פתיחה: $120

נמכר ב: $120

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט