מכירה 22 /
פריט 134

134 מ-

255

134

גרמניה הסאדיסטית - ניסיון ראשון להבין את תופעת הנאציזם - השפל המוסרי אליו הגיעה גרמניה במלחמת העולם השנייה. פריז, 1945 - מהדורה ראשונה

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $300
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.09.2023, 19:00

ALLEMAGNE SADIQUE מאת ד"ר Henri Drouin - מהפרסומים המוקדמים ביותר אשר ניסו להבין כיצד הגיע העם הגרמני לשפל המוסרי ביותר בתולדות העמים בהיסטוריה, בתקופת מלחמת העולם השנייה, הוצאת La Vulgarisation Scientifique, פריז, 1945 - מהדורה ראשונה. מלווה בתצלומים ממחנות המוות. צרפתית.

"ההשמדה של מיליוני יצורים חסרי הגנה, מתינוקות ועד אבות, מעובדים ועד מדענים גדולים, היתה מאורגנת, ובוצעה לא על ידי קומץ אנשים עלובים שיכורים מתיאוריות אבסורדיות וכוח בלתי מוגבל, אלא על ידי גרמניה כולה, שאם לא פעלה, לכל הפחות ידעה, אישרה והרוויחה מכך". פרסום חשוב שיצא מיד לאחר המלחמה בניסיון לנתח ולהבין את התופעה, כיצד העם הגרמני שבעבר תרם לציוויליזציה על ידי הוגים כמו קאנט, גתה, שילר, מוצרט ובטהובן, הגיע לשפל מוסרי שכזה במלחמת העולם השנייה כאשר ביצע את הזוועות הנוראות ביותר משחר ההיסטוריה. כיצד פעלה שטיפת המוח של מכונת התעמולה הנאצית באופן שהצליחה להביא למעשים הנוראים ביותר שבוצעו משחר ההיסטוריה.
הספר מלווה בשמונה לוחות תצלומים של מראות ממחנות המוות, אסירים, מתקני העינויים, גופות הנספים במחנות, הקרימטוריום, מפקד מחנה ברגן בלזן לאחר שנתפס בידי כוחות הברית, ועוד.
במרוצת השנים נכתבו אין ספור ספרים, חוברות ומאמרים בניסיון להבין את תופעת הנאציזם בהקשר של העם הגרמני והיחס בינו לבין ההיסטוריה הגרמנית. לפנינו אחד הפרסומים הראשונים שיצאו אי פעם, ואולי הראשון שבהם אשר עוסק בשאלת השאלות של שואת יהודי אירופה, מהם הגורמים להידרדרותה המוסרית הכל כך לא נתפסת של גרמניה במלחמת העולם השנייה.

נדיר ביותר. עותק אחד בלבד רשום בקטלוג הספריות העולמי world cat בספריה בבריטניה.

92 [1] עמ' + [8] לוחות תצלומים. 15 ס"מ. כריכה קדמית מחוזקת בנייר דבק. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט