מכירה 22 /
פריט 218

218 מ-

255

218

דומבי ובנו - צ'ארלס דיקנס - לונדון 1848 - מהדורה ראשונה

מחיר פתיחה: $300

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $320
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.09.2023, 19:00

Dombey and Son מאת צ'ארלס דיקנס הוצאת Bradbury & Evans, לונדון 1848 - מהדורה ראשונה.

מהדורה ראשונה של הרומן המפורסם מאת הסופר האנגלי הנודע צ'ארלס דיקנס. הרומן מספר את סיפורו של בעל חברת ספנות, שמתוסכל מהיעדר בן שילך בעקבותיו. הסיפור כולל נושאים מהותיים רבים, כמו יחסים בני בני משפחה, צער ילדים, בגידה, הונאה ויחסים בין אנשים ממעמדות חברתיים בריטים שונים. הרומן פורסם לראשונה בחלקים חודשיים בין 1846 ל-1848 ופרסומו נפרס על פני 20 חוברות רצופות. מחירה של כל חוברת היה שילינג אחד, והיתה זו הפעם הראשונה שדיקנס פרסם רומן בהמשכים בחוברות נפרדות. החוברות כללו איורים מאת האבלוט נייט בראון ("פיז"). הרומן יצא לראשונה כספר במהדורה שלפנינו שיצאה ב 1848. דיקנס החל לכתוב את הספר בלוזאן- שוויץ לפני שחזר לאנגליה דרך פריז כדי להשלים אותו.

הסיפור המעניין הקשור במהדורה הראשונה שלפנינו קשור דוקא בתחריט המופיע בו. בעמוד שליד עמוד 547 מופיע תחריט שכותרתו "On the Dark Road" - "בדרך האפלה" אשר נעשה בטכניקה מיוחדת לראשונה בתולדות אמנות התחריט, באמצעות צלחת חשוכה - תהליך הדפסה מיוחד ששימש ליצירת אפקט דרמטי יותר. האומן צבע את צלחת התחריט והגביר בכך את הניגודיות שחור-לבן, אור וצל, שיצרה כדי להמחיש את האפילה. המיזוג של אור וצל בתחריט זה בולט לעין היטב בהשוואה ליתר התחריטים בספר. טכניקה זו ששולבה בספרו של דיקנס קצרה שבחים מהמבקרים של הספר אשר דיברו עליה שוב ושוב, והיא קבעה סטנדרט חדש לאיור ברומנים הויקטוריאנים, עם חקיינים רבים שהשתמשו בטכניקה זו בשנים הבאות.

XVI, 624 עמ' + 39 תחריטים. רישום בעלים וכיתובים בדף הפרוזץ. כריכת עור מקורית עם כיתוב מוזהב בשדרה. כריכה קדמית מנותקת והודבקה בנייר דבק בחלקה הפנימי. כתם בחלק העליון של עמוד השער ובעמוד שלידו. כתמים קלים בחלק מדפי הספר. מצב כללי טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט