מכירה 25 /
פריט 187

187 מ-

271

187

האמת על בוכנוואלד', פריז 1946 - תצלומים ועדויות אסירים

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $160
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.04.2024, 19:00

LA VERITE SUR BUCHENWALD הוצאת Ce Soir, פריז 1946. עדויות אסירים ממחנה המוות בוכנוואלד חודשים ספורים לאחר שחרורם - פרסום נדיר. עותק עם דף התיקונים הנדיר.

פרסום שיצא בתום המלחמה במטרה להגן על שמו של אסיר מחנה בוכנוואלד הפוליטיקאי הקומוניסט הצרפתי מרסל פול [1900-1982]. עדויות של אסירים לשעבר ובעלי תפקידים שונים המתארים את מרסל פול כאישיות מוסרית שהצילה אסירים רבים ממות (ביניהם את תעשיין המטוסים הצרפתי הנודע מרסל דאסו) ומעולם לא הפלילה אדם. על גבי שער הגיליון נכתב: "המצפון הצרפתי מתנגד לקמפיין ידוע לשמצה" ומימין למעלה: "ניצולים מעידים".
מעבר לעיסוק בפול עצמו מספקת החוברת תיעוד נדיר מפיהם של אסירי בוכנוואלד שנותרו בחיים. האסירים שזה עתה שוחררו מתארים לראשונה לפרטי פרטים את תעשיית המוות של מחנה בוכנוואלד, סדר היום במחנה, עבודות הכפייה, ההוצאות להורג, צעדות המוות, ההתעללויות, הפעילות במחנות המשנה, תליית אסירים שנחשדו בחבלה או בניסיונות בריחה מהמחנה - הוצאה להורג מחרידה שנעשתה באופן יום-יומי במחנה, ועוד. העדויות מלוות בתצלומים מחרידים של אסירים ממחנה בוכנוואלד ושל גופות הניספים. בין התצלומים מופיע תצלום של נער ששרד רזה להחריד, והתיאור: "עצם היותו של רזון כה קשה שהוא כבר לא נראה אנושי אינו מהווה מקרה בודד. בבוכנוואלד היו אלפים כמוהו. התמונה צולמה בבלוק 61". תצלום אחר של אסיר שהוכה בפניו שעות ספורות לפני שחרור המחנה מתואר: "הפנים החבולות של אסיר שזה עתה הוכה". כמו כן מופיע תצלום של גופות נספים שנרצחו בלילה שלפני שחרור המחנה, ועוד.

בעותק זה מופיע דף התיקונים הנדיר הכולל רשימה מתוקנת של שמות האנשים המצוטטים בחוברת.

מרסל פול היה איש איגודים מקצועיים ופוליטיקאי קומוניסטי צרפתי. בשנת 1927 הצטרף פול ל PCF - המפלגה הקומוניסטית הצרפתית. במלחמת העולם השנייה נלקח בשבי על ידי הנאצים, אך הצליח להימלט, חזר לפריז ב 1940 ועמד בראש הארגון SPFciale המורד, במסגרתו נעשה ניסיון שנכשל לחסל את הרמן גרינג. בנובמבר 1941 הוא נעצר ועונה בתחנת המשטרה של סן דניס. בהמשך הועבר למחנה אושוויץ ובוכנוואלד. תפקידו במחנה בוכנוואלד שנוי במחלוקת עד היום. יש הטוענים כי היה אסיר מועדף וקיים שיתוף פעולה עם מפקדי המחנה, דבר שהביא למותם של כמה אסירים.
החוברת שלפנינו יצאה מיד לאחר המלחמה כדי להגן על שמו של פול. לאחר שחרור צרפת, הוא הפך לשר לייצור תעשייתי של ממשלת הביניים בפיקודו של שארל דה גול.

נדיר. רשומה אחת בלבד בקטלוג הספריות העולמי world cat בספריה בצרפת.

23 עמ'. כתמים. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט