מכירה 18 /
פריט 56

56 מ-

255

56

אוסף גיליונות של כתב העת היהודי גרמני "עבודה יהודית" - חותמות דיו של "ספריית גרמניה החדשה"

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 22%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
05.12.2022, 19:00

JUDISCH ARBEITS - UND WANDERFURSORGE. "עבודה יהודית, רווחה לעובדים ומהגרים יהודים" - 12 גיליונות רצופים כרוכים - שנה ראשונה, החל מהגיליון הראשון שיצא ביולי -אוגוסט 1927 עד גיליון יוני 1928. חותמת דיו נאצית של "Reichinstituts für Geschichte des Neuen Deutschlands" - "ספריית מכון הרייך להיסטוריה של גרמניה החדשה" בעמוד השער ובעמודים נוספים. לא מצוי.

כתב עת אשר יצא אחת לחודשיים בעריכת ד"ר ג'ורג' באום ואלפרד ברגר, אשר מטרתו היתה שיפור מעמדם הסוציאלי של היהודים העובדים בגרמניה, וסקירה נרחבת אודות התועלת העסקית אשר הביאו היהודים לחברה הגרמנית בברלין ובשכנותיה. הגיליונות השונים עסקו גם בבעיות האבטלה היהודית, החקלאות היהודית בגרמניה, ועוד. כמו"כ בגיליונות הראשונים הובאו דוחות מסקנות ועדה יהודית מיוחדת אשר הוקמה לבדוק את היקף תעסוקתם של מהגרים יהודים בגרמניה, וסיוע במציאת מקומות עבודה ליהודים.

בעמוד השער ובעמודים נוספים מופיעה חותמת דיו נאצית של "Reichinstituts für Geschichte des Neuen Deutschlands" - "ספריית מכון הרייך להיסטוריה של גרמניה החדשה". מכון הרייך לתולדות גרמניה החדשה נוסד ב-4 באוקטובר 1935 כמוסד רשמי של המפלגה הנאצית בברלין ביוזמתו של ההיסטוריון הנאצי ולטר פרנק והיה כפוף למשרד המדע של הרייך. משימתו העיקרית הייתה לעסוק ב"שאלת היהודים" ולמעשה שימש כלי לתעמולה נאצית. המכון חולק לשלשה אגפים אשר אחד מהם עסק ב"לאחר המלחמה". התכנון היה לבנות ספרייה היסטורית גדולה בנושא היהודי לאחר השמדת יהדות אירופה. לשם כך בזזו הנאצים עשרות ספריות יהודיות - את הספרים החתימו בחותמת שלפנינו, צילמו בתי קברות יהודים (על מנת לשמר אצלם שרידים שלהם, שהתכוונו להשמידם במלחמה), ואספו חומרים על נישואי תערובת של יהודים. בשנות המלחמה מכון הרייך היה למרכז ההיסטוריוגרפיה הגרמנית האנטי-יהודית. בתום המלחמה המכון פורק, התכנית הגרמנית נגנזה, וספרים יהודיים אשר נבזזו בידי הנאצים והוחתמו בחותמת הנ"ל נמצאו לאחר המלחמה, ונאספו בידי ארגוני ההצלה היהודים.

נדיר ביותר. איננו מופיע בספריה הלאומית ולא בקטלוג הספריות העולמי world cat.

[8], 244 עמ'. גיליונות 1-12 רצופים. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט