מכירה 15 /
פריט 86

86 מ-

241

86

הגדה לא מסורתית - קבוצת הצופים תש"ח

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $150
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.04.2022, 19:00

הגדה לא מסורתית מאוירת - קבוצת הצופים תש"ח [1948] - טקסטים מקוריים רבים המתייחסים לבנין הארץ, לשואת יהודי אירופה, להתקוממות, ולמלחמה באויב הערבי בזמן מלחמת העצמאות.

ההגדה פותחת בשירי אביב מקוריים, בהמשך מופיע קטע בן 10 בתים העוסק בהגשמה ובהתיישבות והפותח במלים 'לגליל קרב הלילה'. מופיע טקסט ארוך המתייחס לשואת יהודי אירופה הפותח במלים: "בדורנו לא תינוקות של בית ישראל זועקים מקירות בנויים, בדורנו האדמה מזדעזעת מעל לקברי אחים..." , וכן תיאור מצמרר בהרחבה אודות השמדת יהדות אירופה: "עם שלם הובל לטבח... יד אכזרית עקרה כל אלה מן השורש, בזה אחר זה והטילתם לאש, לטרבלינקי, סוביבור, בלזיץ" . בהגדה, מדגיש הכותב את הפן של ההתקוממות היהודית. לאחר מספר שורות המאזכרות את השמדת יהדות אירופה מופיע טקסט ארוך הפותח במלים: "מי היו המתקוממים? חלוצים, ציונים, ילדי העם, פועלים וכאלה שהתעדו לחיות מיגיע כפים..." ומתאר באריכות את גבורת המתקוממים בזמן השואה. טקסט זה מסיים בבנין הארץ ובקריאה לאויב הערבי אשר ניצב על הגבולות ב 1948: "לא תפחידו אותנו, לא בחסדכם ניתנה לנו הארץ... לא תוכלו לנו...". כמו"כ מופיע הטקסט 'קומו תועי מדבר' אשר נפוץ מאד בהגדות הקיבוציות, 'דור אחרון לשעבוד וראשון לגאולה אנחנו', וכן מופיע קטע מקורי תחת הכותרת: "השיר לברזל" בקריאה למלחמת חרב יהודית שרק בכוחה להציל את ישראל מגורלו הקשה. הטקסט המקורי של 'חד גדיא' הוסב לתוכן העוסק בהתיישבות העברית העכשווית, והוא מופיע באמצע ההגדה ולא בסופה כמקובל.

ידוע על כמה הגדות לא מסורתיות אשר הוציאה תנועת הנוער 'קבוצת הצופים' בדרך כלל עם אזכור שם המקום בו יצאה ההגדה. ההגדה שלפנינו יצאה ללא ציון מקום מסוים.

41 עמ'. 23 ס"מ. כתמים. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט