מכירה 20 /
פריט 36

36 מ-

236

36

הפרוטוקולים של זקני ציון "מהדורה מושלמת" - פריז 1943, בעיצומה של מלחמת העולם השנייה

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $340
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
19.04.2023, 19:00

LES PROTOCOLES DES SAGES DE SION - EDITION INTEGRALE - הפרוטוקולים של זקני ציון "מהדורה מושלמת", הוצאת C.E.A. פריז 1943. צרפתית.

במבוא למהדורה זו המו"ל "מתאים" את העלילה של הפרוטוקולים לזוועות שעברו יהודי קהילות אירופה. מכיוון שהאנטישמיות שכוונה כלפי היהודים לא כללה בהכרח את הציונים דוקא, הכותב מאריך להסביר שה"פרוטוקולים" המקוריים אין להם קשר לאגודה הציונית שהוקמה על ידי הרצל ושתכניתה היתה ממוקדת - הקמת מדינה יהודית בפלשתינה, ולא כלל עולמית. בשונה כמובן ממה שנטען ב"פרוטוקולים" שיצאו בשנות ה־20 ואשר שילבו את העלילה עם כוונותיה של התנועה הציונית בקונגרסים הציוניים הראשונים, אז נטען כי הקונגרסים הציוניים היו חלק מהאסיפות בהן נידונה ההוצאה לפועל של "הפרוטוקולים". לדבריו, את הפרוטוקולים יצרו "המנהיגים הרוחניים הגדולים של היהדות", שלא היו קשורים בהכרח למנהיגי הקונגרסים. כמו"כ הוא מוסיף פרטים על אותם "מפגשים" עלומים בבית הקברות היהודי בפראג, בהם כביכול תכננו אותם מנהיגים את תכנית ההשתלטות העולמית. לדבריו לא התקיימו 24 מפגשים סודיים אלא בסה"כ שלושה, ומפרט את הנושאים שנידונו כביכול בכל אחד מהמפגשים וההחלטות שהתקבלו. כמו כן הוא מספר על אירוע שקרה בקיץ 1901 בו נמצאו כתבי היד המקוריים של "הפרוטוקולים", ועל תפוצתם של הפרוטוקלים החל משנות ה־20, והמאבק של היהודים לטעון לשקרים שנכתבו בהם בעיקר באמצעים משפטיים. "היהדות רצתה להוכיח את אי אמיתותם של הפרוטוקולים בעזרת עדויות שקר, חיסול כל עדי ההגנה, מסמכים מזויפים, עיוות של התרגומים, וחוות דעת מוטות של מומחים", ומסכם: "כל היודעים לחשוב חייבים לקרוא את הספר הזה, ללמוד אותו ולהפיץ אותו ככל האפשר... גם אם זהותו של הכותב איננה מזוהה בוודאות...".

הַפְּרוֹטוֹקוֹלִים שֶׁל זִקְנֵי צִיּוֹן הוא המסמך האנטישמי הנפוץ ביותר בעולם, שהיה גם בעל השפעה עצומה על גורל היהודים במאה ה-20. כתב פלסתר מזויף זה הופץ ברוסיה עוד ב-1903 בעידוד הכנסייה הרוסית והחצר הקיסרית, והיה מאוחר יותר אחד מהספרים הבולטים אשר השתמשו בו הנאצים כצידוק אידאולוגי לרדיפת היהודים. החיבורים (המקוריים) נכתבו בתקופה של כ-35 שנה (1903–1868). ה"מסמך" מתאר תכנית פעולה גלובלית הכוללת 24 פרקים, שכל אחד מהם מכונה "פרוטוקול". כל פרוטוקול כולל סעיפים ותת-סעיפים רבים, המתארים בפירוט תכנית מעשית של השתלטות היהודים על העולם ואשר מוכנה להוצאה לפועל. לפי הפרוטוקולים, התכנסו אבות האומה היהודית, שהיוו אגודת סתרים בשם "זקני ציון" בקונגרס הציוני הראשון בשנת 1897 לפגישה סודית. בפגישה זו טוו יחדיו מזימה להשתלט על אוצרות העולם ועל הנהגת עמים, בדרך מתוחכמת של השחתה מוסרית של תרבויות מפוארות, ניצול ממון לא שלהם וחרחור מלחמות בין מדינות ידידות. (גם בימינו גורמים אנטישמים עושים בו שימוש רב במלחמתם כנגד היהודים ובמדינת ישראל).

95 עמ'. 17 ס"מ. בחלק מהטקסט הדגשות וסימונים בעיפרון. קרעים קלים בשולי הכריכה. שדרה מחוזקת בנייר דבק. מצב כללי טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט