מכירה 05 /
פריט 299

299 מ-

310

299

"ולחשוב מכבוד ה', ולהגיע לאמיתות של דבר כמה שאפשר בדור השפל הזה" מכתב מאת האדמו"ר מקרעטשיניף על גבי כרטיס 'שנה טובה' האישי שלו

מחיר פתיחה: $100

נמכר: $170
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
01.04.2020, 19:00

מכתב מרטיט ביסודות האמונה והחסידות בכתב ידו וחתימתו של האדמו"ר רבי צבי הירש רוזנבוים מקרעטשיניף - נדבורנא, ניסן תשכ"ה. נכתב על גבו של כרטיס 'שנה טובה' האישי של האדמו"ר [אשר בחזיתו הודפס: 'תחל שנה וברכותי' שנת ברכה וישועה לכלל ולפרט להתודע ולהגלות כי הוא מלך עכ"ה - על כל העולם].

במכתבו מחזק האדמו"ר את ידידו בדברי אמונה ובטחון : 'יהי רצון שתתחזק בתורה ה' תמימה ובענוה ושמחה ולחשוב עכ"ד [על כל דבר] להגיע לאמיתות של דבר כמה שאפשר בדור השפל הזה ורק בזכות התדבקות בדרך הצדיקים עובדי ה' באמת ובתמים" ומוסיף 'ובודאי היית נהנה כשראית ... מתפללים על נוסח שלנו בדביקות ובהתלהבות כמעט כמו בסיגעט... והכל בשכל הישר ובתמימות ובענוה ואין שום פוליטיק ואין מדברים ח"ו על שום רבי...'. לקראת סוף הדברים רומז האדמו"ר משהו על דרך הסוד בענין פסח: "והיחץ מרומז בו הרבה" ומסיים בברכות ברוחניות.

כ"ק אדמו"ר רבי צבי הירש רוזנבוים מקרעטשניף-סיגעט - 'רבי הירשלה' [תר"פ-תשס"ו, 1920-2006]. מילדותו היה ידוע כילד מחונן והוא נשלח בגיל 9 להתגדל בחצר זקינו בסיגעט שם למד עמו עד בר המצווה. לאחר הבר מצווה נסע ללמוד בישיבת סטניסלוב שם כונה בהערצה 'העובד'. בזמן השואה נלקח למחנה ההשמדה אושוויץ. לאחר השואה עלה לארץ ישראל ובכ"ח בתמוז תש"ה הגיע לירושלים, שם למד בישיבתו של המהרי"ץ דושינסקי, כשהוא עורך טישים בעודו בחור. האדמו"ר קבע משכנו בקריית אתא והקים בו קריה בשם שיכון סיגעט ומקים חסידות קרעטשניף-סיגוט בארץ ובעולם.

[1] כרטיס 'שנה טובה' עם 20 שורות בכתב ידו וחתימתו של האדמו"ר. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט