מכירה 23 /
פריט 78

78 מ-

250

78

חוברת אנטישמית הקוראת לחייב את היהודים ללבוש טלאי צהוב. צרפת, שנות ה־30

מחיר פתיחה: $250

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $800
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.12.2023, 19:00

חוברת אנטישמית נדירה שיצאה בעילום שם, וקוראת לחייב את היהודים לסמן את עצמם בטלאי צהוב בצרפת. הכותב, תועמלן אנטישמי בזמן כיבושה של צרפת, תוקף את היהודים בצורה חריפה ובלשון בוטה, ומנסה להראות לקורא את האסון שהסבו היהודים לעם הצרפתי בכל שטחי החיים, בניסיון להביאו למסקנה כי הגיע הזמן לחייב את היהודים הצרפתים באות קלון כלפי חוץ וללבוש טלאי צהוב. בשער החוברת ציור של 'טלאי צהוב צרפתי' עם המילה "Juif" - יהודי, בגבה איור של טלאי צהוב קדום מימי הביניים. צרפת, שנות ה־30 המאוחרות, זמן קצר לפני שהיהודים חויבו הלכה למעשה לשאת טלאי צהוב בצרפת הכבושה בידי הנאצים.

החוברת כתובה בלשון בוטה נגד היהודים, ומתארת את העם היהודי כגזע נחות המביא אסון על העולם בכלל, ועל צרפת בפרט: "טפילות אוניברסלית מאפיינת את תפקודו של העם היהודי בקרב עמים אחרים נמצאת בלב ליבה של היהדות ודרך התבוננותה על החיים... היהודים... הרעילו את יחסי העובד - מעביד... עלינו לשים קץ לסחר המתועב של היהודים!... הם יצרו את השוק השחור... והרסו את התקווה לחיים טובים יותר...יש להחיל עליהם מעמד של זרים...". בצרפת היו רבים שלא קיבלו את הרעיון של אות קלון ליהודים, בפרט לא במאה ה־20, הכותב מנסה לשכנע כיצד אות הקלון של הטלאי הצהוב למעשה "מתאים" להתנהגותו של העם היהודי : "גזע ארור, חי כמו כיני עץ בין עמים אחרים, מתבסס בין כל עם כעכביש באמצע רשתו כדי לצפות לטרפו...", ומוסיף כי "יש לחייב את היהודים ללבוש את הטלאי הצהוב הסימן הייחודי לזהותם האמיתית....".

החוברת קוראת לגרש את היהודים משטחי צרפת, ומזהירה מפני 'סכנת הדמוגרפיה היהודית' - כי "אם הקולוניזיה היהודית תגדל, בעוד 100 שנה על כל 20 מיליון צרפתים יהיו 15 מיליון יהודים", הכותב מציין את האחוז הגדול של היהודים בכל שטחי החיים בצרפת בהשוואה לצרפתים - ברפואה, בבנקאות, בעיתונות, בבתי המשפט, באוניברסיטאות, "היהדות מחזיקה בששית מההון הכולל של ארצנו", ועוד. כמו"כ מאשים הכותב את היהודים כי הם סוחרי הסמים ומשחקי המזל הגדולים במדינה, וקובע כי מעל 50% מהעוסקים בזה הינם יהודים. את המצב העגום אליו נקלעה החברה הצרפתית בשל כוחם העולה של היהודים מסכם הכותב במשפט האנטישמי: "נשארו לנו רק עינינו לבכות... הממחטה שלנו נרקמה על ידי הצרפתים, אך היא נמכרת לנו על ידי היהודים".

בעמוד האחרון מאשים הכותב את היהודים כי הם הגורם למלחמות אליהן נקלעה צרפת, ומסכם כי צרפת הינה: "מדינה הרוסה, חבולה, ואומללה, תחת עבדות ישראל".

בגב החוברת, בניסיון נוסף לשכנע יש לבדל את היהודים על ידי סימונם בטלאי צהוב, מופיע איור של טלאי צהוב מימי הביניים, וכיתוב המתאר את המקומות בהם הוכרחו יהודים ללבוש טלאי זה במאות ה־15 וה־16, על מנת להראות כי גם בעבר הרחוק 'בעיית היהודים' "טופלה" באופן דומה.

[15] עמ'. 21 ס"מ. כתמים על גבי הכריכה בחלקה התחתון. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט