מכירה 15 /
פריט 88

88 מ-

241

88

ילדיו של תיאודור הרצל - גלויה מצולמת - וינה 1903

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $160
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.04.2022, 19:00

גלויה מצולמת Real photo בה נראים בנו ובנותיו של הרצל כשנה לפני פטירתו: פרומה (טרודה), תרצה (פאולינה הבכורה) ושמעון (האנס), הוצאת 'zion' וינה. 1903.

גורלם של בנו ובנותיו של הרצל היה טראגי, וכאילו לקוח מעולם האגדות. ילדיו של הרצל לא נשלחו לבתי ספר, אלא חונכו בבית על ידי אומנות גרמניות ומורים פרטיים צרפתים, אנגלים ואוסטרים. לאחר מותו של הרצל ילדיו היתומים נותרו חסרי כל מבחינה כלכלית. פאולינה הייתה אז בת 14, הנס בן 13 וטרודה בת 11. על פי הצוואה של הרצל, כל שלושת הילדים היו אמורים להימסר למשפחות אומנה. ג'ולי אשתו לא הייתה מסוגלת לדאוג להם מבחינה כלכלית. הילדים הוצאו מחזקתה, שתי הבנות נמסרו למשפחות אומנות, והבן נשלח לבית ספר פרטי לבנים באנגליה. כך כל אחד מהם התחיל את מסלול חייו הטרגי. פאולינה הבכורה עזבה את משפחת האומנה וניסתה לדאוג לעצמה, אולם המציאות שאחרי מלחמת העולם הראשונה והמשבר הכלכלי הגדול לא האירו לה פנים, היא הגיעה לבורדו בצרפת ונפטרה מטיפוס ב-1930. האנס התגייס לצבא הבריטי במלחמת העולם הראשונה, סיים תואר שני בקיימבריג' אך לא הצליח לבנות את חייו. באוגוסט 1930 שלחה לו פאולינה מברק ללונדון, וסיפרה שעצרו אותה בצרפת ללא מסמכים מזהים. הוא שחרר אותה אבל לא היה מסוגל כלכלית לקנות לה כרטיס רכבת ללונדון ולכן נאלץ להשאיר אותה שם. אחרי חודש הוא הגיע לבית החולים לקבל את גופת אחותו שנפטרה. מסרו לו את הגופה אך לא היה בידו מספיק כסף לקוברה. בעקבות המצב המורכב הוא מחליט לירות בעצמו והקהילה היהודית נאלצה לקבור את שניהם בבורדו. האחות השלישית טרודה התחתנה עם יהודי עשיר שהיה מבוגר ממנה ב-20 שנה. נולד להם בן אך בסופו של דבר במלחמת העולם השנייה הגרמנים גירשו אותה לטרזינשטט ועל פי עדויות היא נפטרה שם. בעלה של טרודה נספה אף הוא בשואה, ובנם, שהיה נכדו היחיד של הרצל, שם קץ לחייו ב-1946 לאחר ששמע על מות הוריו.
ב־19 בספטמבר 2006, בטקס רשמי, הוצאו עצמותיהם של הנס ופאולינה מבית העלמין היהודי בבורדו. ולמחרת, ב־20 בספטמבר, נקברו בחלקת ראשי ההסתדרות הציונית העולמית ומשפחת הרצל בהר הרצל בסמוך לקבר אביהם (בתו השנייה של הרצל, טרודה, נספתה בשואה וגופתה נשרפה).

9x14 ס"מ. סדק מימין למעלה. לא נשלחה בדואר. מצב כללי טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט