מכירה 22 /
פריט 31

31 מ-

255

31

למה מלחמה עם סטלין - חוברת אנטישמית בעיצומה של מלחמת העולם השנייה. הולנד, 1941

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $260
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.09.2023, 19:00

Waarom oorlog met Stalin? Het Roodboek der Anti-Komintern - "למה מלחמה עם סטלין, הספר האדום של האנטי קומינטרן" - חוברת אנטישמית שיצאה בהולנד הכבושה בידי הנאצים, בעיצומה של מלחמת העולם השנייה, זמן קצר לאחר שברית המועצות חברה למחנה בעלות הברית לאחר הפלישה הגרמנית לשטחה ב-22 ביוני 1941 כחלק ממבצע ברברוסה. הכותב טוען לכל אורכה כי היהודים שולטים בברית המועצות של סטלין מבפנים, וכי הם שגרמו באופן ישיר לברית המועצות לצאת למלחמה נגד גרמניה, ומציג את גרמניה הנאצית כשוחרת שלום. [הולנד 1941] הולנדית. החוברת יצאה בעילום שם המחבר. נדיר.

החוברת פותחת בציטוט מ"מיין קאמפף" של היטלר בו הוא מבטא את הסכנה שבשליטה היהודית בכל העולם, וכי הוא רואה את עצמו שליח ההשגחה לחסל את העם היהודי, לפני שהוא משתלט על העולם. לאחר ניתוח של האינטרסים השונים של המעצמות המשתתפות במלחמה ועל הקשר בינן לבין ברית המועצות, מופיעים כמה פרקים המדגימים כביכול כי היהודים הם שגרמו באופן ישיר לברית המועצות להצטרף לבעלות הברית במלחמה נגד גרמניה הנאצית.

"ברית המועצות נשלטת על ידי היהודים... אנו הולכים להראות על בסיס נתונים אותנטים את ההשפעה השלטת של היהדות במנגנון המפלגה והמדינה כמו גם בחיי התרבות... עוצמתה של ההשפעה היהודית באה לידי ביטוי בהחזקה של עד 90% מכל העמדות הבינוניות והנמוכות בתפקידי המפלגה והמדינה..." , הכותב מציין שמות שונים של יהודים בעלי השפעה - דמויות מפתח שתפסו עמדות בכירות בברית המועצות, מקורבים של סטאלין ומשפיעים באופן ישיר על המדיניות הסובייטית: "התבססות ההשפעה היהודית במפלגה הבולשביקית מבטיחה את הרחבת הכוח היהודי במנגנון המדינה. הכוח האמיתי נמצא אך ורק בידיה של אותה קליקה צרה של שליטים, מקובצת סביב סטלין ומאורגנת על ידי קגנוביץ'. חלק אחד של החברים הוא יהודי, החלק השני קשור ליהודים...".

לשם הבלטת המסר על גבי הכריכה מופיע איור של חייל יהודי בפנים סטריאוטיפיות עם מגן דוד בכובעו במדים רוסים על רקע אנשים שהוצאו להורג בתליה, וגולגלות על הקרקע ולידו איור של חייל נאצי מהוורמאכט הגרמני.

החוברת מאשימה אנשים כמו אריה פויטונגר ואחרים אשר "עושים את עבודתם נאמנה בהכפשת גרמניה בקרמלין ומקבלים על כך שכר טוב" . כמו כן מואשמים היהודים בכך שהם נותנים במה בעיתונות היהודית לאויבי הנאצים במוסקבה, ובכך למעשה מתגרים בהיטלר ואנשיו ומביאים לסכסוך בין שתי המעצמות. החוברת הולכת ומקצינה וטוענת כי אפילו נשות היהודים שמחזיקות בעסקים משפיעות על המדינה הסובייטית על ידי כך שהן קשורות למשפחות ספקי נשק ולבנקים אמריקאים, ומקיימת קשר פרטי עם משתפי פעולה סובייטים בלונדון.

עוד נטען כי היהודים הם הכוח החזק ביותר בצבא הסובייטי, והם שהכניסו את הגורם המיליטנטי ברוח מהפכנית עולמית. "התוקפנות מוצגת על ידי היהודים בקדמת הבמה כדרישה הפנימית העיקרית. המנגנון הצבאי נכבש על ידי היהודים. כיבוש המעצמות במחוזות הצבא הוא בדרך כלל כזה שהמפקד הצבאי הוא רוסי, והקומיסר המדיני יהודי..." . עוד נטען כי תכנית החימוש הסובייטית תוכננה על ידי יהודים כדי לשרת אינטרסים יהודים, תחום היעוץ הפננסי ברוסיה נשלט בידי יהודים, העיתונות הסובייטית נשלטת בידי יהודים - "העיתונות הסובייטית אוהבת שמות בדויים מסיבות מובנות, הוכח כי 99 מקרים מתוך 100 יהודים עומדים מאחורי שמות בדויים אלה..." , סוכנות הטלגרף נשלטת בידי יהודים, בתחום התרבות: "חלקם של היהודים בתחומי התרבות של ברית המועצות גדול אף יותר מאשר בתחומים אחרים", המדע נשלט בידי יהודים, ולמעשה אין תחום בציבוריות הסובייטית שלא נשלט באופן ישיר בידי יהודים.

מן הצד השני, החוברת מציגה את הגרמנים כמשחררים את אירופה מכבלי היהודים אשר גרמו למלחמה. בעמודים האחרונים מופיעים כמה תצלומים של חיילי הוורמאכט הגרמני בארצות הכבושות, כבלתי ניתנים לעצירה. תצלומים בהם נראים אזרחים אוקראינים מריעים לגרמנים מלווים בכיתוב: "באוקראינה התקבלו הגרמנים כמשחררים", מופיעים תצלומים בהם נראות נשים אוקראיניות מגישות פרחים לחיילי האס אס הנאצים. בעמוד האחרון מופיע תצלום גדול של חיילי האס אס רכובים על סוסים והכיתוב: "החייל הגרמני במדינה כמבשר על עידן חדש של שלום, סדר ושגשוג...".

החוברת כתובה בעילום שם. מן התוכן והסגנון של הטיית העובדות לטובת הטענות המושמעות ופירוט נרחב של שמות יהודים ניכר שנכתבה בידי הדרג הבכיר של משרד התעמולה הנאצי.

נדיר. שלוש רשומות בלבד בקטלוג הספריות העולמי world cat. גם על פי רשומות הקטלוג העולמי מחבר ומקום לא מזוהים, שם צויין "הולנד, 1941".

96 עמ'. 26 ס"מ. כריכת קרטון מקורית. סדקים קלים בכריכה. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט