מכירה 24 /
פריט 214

214 מ-

256

214

למזרח - דוח נסיעה - ספר המסע של בני הזוג מנגס - עותק עם הקדשת המחברים

מחיר פתיחה: $120

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $160
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
29.01.2024, 07:00

TILL ORIENTEN - "למזרח - דוח נסיעה" מאת קארין ופראנק מנגס Karin och frank mangs - ספר המסע של בני הזוג מנגס לארץ ישראל מלווה בתצלומים נדירים שצילמו השניים, עם פרק המתעד את הימים בהם עברו בוינה הנאצית בדרכם לארץ ישראל. שטוקלהום 1938 - עותק עם הקדשת המחברים. שוודית.

תיאור מסעם של הזוג מנגס לארץ ישראל ולצפון אפריקה בשנת 1938 מלווה בתצלומים שצלמו בעצמם - "בזכות המצלמה והיומן הצלחנו לשמור על חלק ניכר והרשמים המשתנים דרך שלוש יבשות". בשונה מספרי התצלומים הידועים של ארץ ישראל אשר עשו שימוש בתצלומים הרווחים בארץ אשר צולמו בידי צלמי אמריקן קולוני ויתר הצלמים שפעלו בה, בספר שלפנינו כל התצלומים המופיעים צולמו על ידי בני הזוג מנגס עצמם, ופורסמו כאן לראשונה. חלק מפרקי הספר נכתבו על ידי גב' מנגס, והיתר על ידי שניהם. השניים ביקרו בארץ בזמן פרעות הערבים ובשל כך נבצר מהם מלהיכנס למספר אתרים חשובים כגון הרובע היהודי בירושלים שהיה חסום בידי המשטרה, אך למרות זאת עשו מאמצים והצליחו להגיע לאזורים המתוחים ולצלם גם בהם. בסדרת התצלומים שאחרי עמוד 48 מופיע לראשונה התצלום המפורסם של נשות דלמטיה המסתירות פניהן מפני המצלמה.
בדרכם לארץ ישראל עברו השניים ברחובות וינה בשעה שהתקיימה בה תהלוכה של אנשי האס אס, והיו נוכחים בשעה שמכוניתו של היטלר עברה מולם ובנאומו של אדולף היטלר וגבלס. פרק שלם מוקדש לזמן בו שהו בוינה הנאצית ולרשמים שלהם מתהלוכות הרחוב ההמוניות, והתופעות האנטישמיות שנתקלו בהם בכל פינה.

203 עמ'. כתמים בלוחות התצלומים שבסוף הספר ובחלק מדפי הספר, סימני עש בבטנת הכריכה ובדף שאחריה. מצב כללי טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט