מכירה 19 /
פריט 173

173 מ-

275

173

מחקר עומק על יהדות תימן וצפון אפריקה - תצלומים נדירים של יהדות תימן. לייפציג, 1925

מחיר פתיחה: $120

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $130
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
15.02.2023, 19:00

Stammeskunde Der Juden; Die Judischen Stamme Der Erde in Alter Und Neuer Zeit, Hisorisch-Anthropologische Skizzen - מחקרים שבטיים של היהודים; שבטי כדור הארץ היהודיים בעת העתיקה ובעת החדשה - מחקר מקיף על יהודי המזרח מאת ד"ר זיגמונד פייסט (1865-1943) - תצלומים נדירים של יהדות תימן וצפון אפריקה.

מחקר מקיף על מוצאם העתיק של יהודי תימן וצפון אפריקה מאת החוקר היהודי - גרמני זיגמונד פייסט. בספרו הוא מתחקה אחר השפה המדוברת בקרב העדות היהודיות בצפון אפריקה, מלבושם, מנהגיהם, מקומות מגוריהם, צורת הבתים המיוחדת של היהודים, נדידת היהודים ממקום למקום, שורשם, ועוד.

חלק נכבד בספר מוקדש ליהודי תימן - ולהתבססותם ההיסטורית בחצי האי ערב. לטענת הכותב יהודי תימן הם הצאצאים האמיתיים והישירים של האבות העבריים הקדמונים. בהסתמך על תצפיות שנעשו באזורי מגוריהם של יהודי תימן סביב שנת 1900, מאפיין המחבר יהדות זו לפרטי פרטים: מבנה הגוף התימני, הלבוש המיוחד של יהודי תימן, מנהגיהם המיוחדים כגון החלפת הלבוש בצבע השחור ללבן ביום השבת, החלפת הגלימות הארוכות בצאתם מהרובע היהודי, ואפילו סירוק השיער בצורות שונות לפי התחלף שעות היממה. כמו"כ הוא מפרט אודות כלי האוכל של יהודי תימן, הסירים המיוחדים, אופן הבישול, כלי העץ בהם השתמשו לבישול, אופן עשיית חליטת הקפה, הצורה בה בני תימן נהגו להתקלח, ועוד. כמו"כ סוקר המחבר את בעלי המלאכה היהודים בתימן, המקצועות מהם התפרנסו, מומחיותם בתחומים שונים, ועוד. המחבר כותב כי כישרונותיו של היהודי התימני הם אלה שמקנים לו מקום של כבוד גם בעיני האוכלוסייה הלא יהודית, וכי הכושר המדהים של שימור המסורת התימנית קשור בגרעין החזק של המשפחה התימנית המאוחדת, שאין דומה לו בשום עדה אחרת.

בסוף הספר 38 לוחות עם עשרות תצלומים של יהודי צפון אפריקה, ביניהם תצלומים נדירים רבים של יהודי צנעא ותימנים בכלל, בלבושם המסורתי.

191, XXXVIII עמ'. רבים מדפי הספר לא נחתכו בדפוס (כל זוג דפים מחוברים בחלקם העליון). מצב כללי טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט