מכירה 19 /
פריט 252

252 מ-

275

252

מיכאל (מישל) שוורץ - דיוקן הרבי ממלות המאמר "באתי לגני" - עותק ממוספר וחתום

מחיר פתיחה: $300

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $300
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
15.02.2023, 19:00

מיכאל שוורץ - ליטוגרפיה של דמות הרבי עשויה ממלות המאמר "באתי לגני" - מהדורה מוגבלת וממוספרת. עותק חתום בעיפרון בידי האומן החב"די הנודע, מקורבו של הרבי, וממוספר 254/280. מהעבודות המונומנטליות של שוורץ.

מיכאל (מישל) שוורץ [תרפ"ו - תרע"א 1926-2011] אמן יהודי אמריקאי. נולד למשפחה רבנית ידועה, והתחנך בישיבת "תורת החיים" בניו יורק. שוורץ החל לצייר כבר בגיל צעיר מאד והתקרב לרבי עוד בבחרותו. בשנת ה'תש"א [1941], בהיותו בגיל חמש עשרה, ביקש ממנו הרבי לצייר מספר סמלים עבור הוצאות לאור ובהם השער המפורסם של המגזין החודשי לילדים שיצא לאור, "טאקס אנד טיילס". באותו תקופה הוא היה מגיע אל הרבי פעמיים בחודש ב-770, כדי לדון על איורים של ה"טאקס אנד טיילס". כשפתח שווארץ בקראון הייטס בית אמנות בשם "גלריית חי", הרבי העניק לו המחאה על סך 10,000$ כדי לסייע בהוצאות. מסופר כי לפני שיצר את הליטוגרפיה שלפנינו נפגש עם הרבי כמה פעמים, והרבי הסביר לו את החשיבות של ציור על ידי האות הכתובה, סגנון שלא היה נפוץ בתחום האמנות של שנות ה-70 ומבחינה זו אף נחשב שוורץ לפורץ דרך בתחום. במשך השנים נעשה שוורץ לאומן מהשורה הראשונה, יצר יצירות אמנות רבות שהופיעו במשכן הנשיא, בכנסת, ועיריית ירושלים, וכן בבית הלבן (פיסול שהעניק יצחק שמיר לנשיא ארצות הברית דאז, רונלד רייגן) ובבתי כנסיות ובאוספים פרטיים רבים בארץ ובעולם. כמו"כ שוורץ צייר בין היתר כמה מהלוגואים המוכרים של תנועת חב"ד.

עבודותיו של שוורץ הן ייחודיות, ומשלבות דמויות עם אותיות ומילים מן המקורות. לדבריו של האמן, האמרה "אותיות מחכימות" מבטאת את סוד הקיום היהודי על פני הדורות.

"באתי לגני" הינו שמו (הדיבור המתחיל) של המאמר האחרון שכתב אדמו"ר הריי"צ וכן המאמר הראשון וסדרת מאמרים שבאה בעקבותיו שאמר הרבי. המאמרים פותחים במילות המדרש "באתי לגני" ונקראים על שמם. במאמר, מבאר הרבי משמעותה של עבודת המשכן בעבודת כל אחד מישראל. במשך השנה שלאחר ההסתלקות, דיבר הרבי בחלק גדול מהשיחות, אודות מעלות מאמר "באתי לגני", אשר בו ובסודותיו השאיר הריי"צ את כל העצות וההדרכות לתקופה זו. משנת תשי"א והלאה, אמר הרבי מדי שנה ביום ההילולא יו"ד שבט מאמר עם הדיבור המתחיל "באתי לגני".

64x47 ס"מ. נתון במסגרת עץ וזכוכית 60x77 ס"מ. כתמי רטיבות קלים בחלקה התחתון של הליטוגרפיה בעיקר במסגרת הפספרטו, עם פגיעה קלה בחלקו התחתון של הדף.

פריטים נוספים

שאל על פריט