מכירה 14 /
פריט 249

249 מ-

260

249

מכתב חשוב מראשי העדה החרדית בירושלים בראשם הגאון רבי זעליג ראובן בענגיס, לבד"ץ איסטנבול, בענין כשרות הדגים המגיעים מתורכיה לארץ ישראל

מחיר פתיחה: $300

נמכר: $300
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
10.01.2022, 19:00

"ובטח כבר בררו לעצמם כל הצורך בענינים אלו. ויעשו חסד בזה עם תושבי עיר הקודש היראים" - מכתב חשוב בחתימת מנהיגי העדה החרדית הגאב"ד רבי זעליג ראובן בנגיס, רבי פנחס אפשטיין, ורבי דוד הלוי יונגרייז, אשר נשלח לבית הדין של איסטנבול בתורכיה, לברור אודות כשרותם של דגי הלקרדה והטונה. ירושלים, כ"ב אייר תש"ד [1944].

במכתבם פונים הגאב"ד והראב"ד לבד"ץ איסטנבול בבקשה לברר אודות כשרותם של דגי הלקרדה והטונה המגיעים בחביות וקופסאות לארץ ישראל. התעורר החשש כי דגים אלה, הגם שמוחזקים לכשרים, יתכן ונתערבבו עם חתיכות של דג טמא. לגבי דג הטונה שואלים הגאונים כי לא נתברר להם כלל אם הוא דג כשר. גאוני ירושלם סמכו בהכרעה זו על חוות דעתם של בד"ץ איסטנבול, הקרובים לאזורים בהם גדלים דגים אלו, ומכירים מקרוב את אופן איכסונם והבאתם ארצה, כפי שמנמקים במכתבם: "מה שידוע למעכת"ר הנמצאים על המקום, ובטח כבר בררו לעצמם כל הצורך בענינים אלו. ויעשו חסד עם תושבי עיר הקודש היראים". בשולי המכתב חתימות ידם של הגאונים, רבי זעליג ראובן בענגיס, רבי פנחס אפשטיין, ורבי דוד הלוי יונגרייז.

[1] דף. נייר מכתבים רשמי של בד"צ האשכנזים בירושלים. 29x22 ס"מ. חורי תיוק. סימני קיפול. מעט כתמים. מצב טוב.

פריטים נוספים

מחיר פתיחה: $120

נמכר ב: $280

שאל על פריט