מכירה 08 /
פריט 59

59 מ-

339

59

מסמך הרשעה אשר שימש בידי התביעה במשפטי נירנברג. עותק ממוספר: 2046

מחיר פתיחה: $250

עמלת בית המכירות: 22%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.11.2020, 19:00

KONZENTRATIONS- LAGER von Eugene Aroneanu - DOKUMENT F 321 Fur den internationalen Militargerichtshof in Nurnberg - מסמך 321 לבית הדין הצבאי הבינלאומי בנירנברג - מחנות הריכוז, מאת איגן ארונניו [Eugene Aroneanu] - תיעוד עובדתי של הפשעים שבוצעו נגד האנושות - הוצאת "Das Licht". גרמנית. עותק ממוספר: 2046.

מהמסמכים אשר שמשו להרשעתם של פושעי המלחמה הנאצים במשפטי נירנברג, המסמך המצמרר שלפנינו שימש בידי התובעים במשפט להוכיח את פשעי ראשי האס אס במחנות הריכוז. למעשה מסמכים מסוג זה החלו להיאסף כבר בדצמבר 1942 בידי גורמים בריטים אשר החלו כבר אז בדיונים על המדיניות לגבי הענשת המנהיגים הנאצים, אם ייתפסו. המסמך שלפנינו שימש במשפט הראשי שהחל ב-20 בנובמבר 1945 בעיר נירנברג, בו דנו את פושעי המלחמה הראשיים. אחד מרגעי השיא הדרמטיים של המשפט התרחש ביום 29 בנובמבר 1945, כאשר במסגרת טיעוני התביעה הוצג סרט תיעודי שהופק על בסיס חומר שצילמו חיילי בעלות הברית בעת שחרור מחנות הריכוז בגרמניה חודשים אחדים קודם לכן. הסרט כלל תמונות קשות לצפייה של ניצולים מזי רעב וערמות אינסופיות של גופות, והקרנתו בליווי קריינות מתאימה הביאה לתגובות קשות מצד הקהל באולם המשפט. אפילו אצל חלק מהנאשמים נצפו תגובות של בכי והסבת המבט מן המסך. קודם להקרנה הדגישה התביעה כי כל אחד מהנאשמים נושא בחלק מן האחריות לזוועות שמתעדות התמונות.
המסמך שלפנינו אשר הוצג בידי התביעה הינו קשה לא פחות. שכן בנוסף ל 130 עמודים המביאים למעשה את העילה המרכזית להאשמה ומתארים לפרטי פרטים את אשר התרחש בתוככי מחנות המוות, עם דגש על כל האופנים הקשים בהם נקטו הנאצים בהוצאות להורג, צירפה בו התביעה 66 עמודים בהם עשרות תצלומים קשים, חלקם מתוככי המחנות בזמן המלחמה, וחלקם מראות קשים של אסירים בין חיים למוות בימי שחרור המחנות. מרבית החומר המופיע בדו"ח שלפנינו הינו למעשה ציטוטים של עדויות אסירים לשעבר על פי חלוקה למחנות המוות השונים, ביניהם כאלה שהוכרחו לעבוד בקרימטוריום, והיו אחראים על הובלה וקבורת גופות מדי יום, וכן כאלה שהיו עדים להתעלוליות היומיומיות.

נציין שהדברים המופיעים בו קשים מאד לקריאה, ולצפייה. נמנענו מלהביא את התצלומים הקשים לצפייה.

130 עמ', 66 עמ' - תצלומים. 27 ס"מ. קרע לאורך כריכת הקרטון. דפים חומים. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט