מכירה 22 /
פריט 54

54 מ-

255

54

נוער היטלר, חווית אחווה גדולה - אלבום תצלומים ודוחות פעילות של נערי "הנוער ההיטלרי". מינכן - 1942

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $380
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.09.2023, 19:00

Hitlerjugend, das Erlebnis einer großen Kameradschaft - נוער היטלר, חווית אחווה גדולה - מאת Sautter Reinhold ו Gustav Memminger - "פורסם באישור הנהגת נוער הרייך". הוצאת Carl Rohrig, מינכן 1942 - מהדורה ראשונה. אלבומו של "הנוער ההיטלרי" - בו מוצגים עקרונות התנועה, דוחות פעילות, ועשרות תצלומים המתעדים את פעילותה של תנועת הנוער הגזענית הגדולה בתולדות ההיסטוריה. בעותק זה הודבק מאחורי עמוד השער דגל מנייר של תנועת הנוער ההיטלרי עם צלב הקרס (איננו מופיע בעותקים אחרים).

אלבום תעמולה לטובת הנוער ההיטלרי. היקף גדול של פעילות התנועה ועקרונותיה. האלבום מציג את תנועת "נוער היטלר" כמקום האידיאלי ביותר עבור הצעיר הגרמני. יצא לאור בעיצומה של מלחמת העולם השנייה, במטרה לחזק את התנועה ולאחד את שורותיה תחת הציות המוחלט לפיהרר אדולף היטלר.
בדברי המבוא של גוסטב ממינגר הוא כותב את חזונו וצפייתו מנוער היטלר באותה שנה: "המשימה של צעירי הפיהרר הפכה כעת לשליחות אירופאית. הוא לא רק מקיף עשרה מליון נערים ונערות גרמנים, אלא הוא חצה את גבולות הרייך כדי לעבוד עם הנוער האירופאי להשתלט על גורלה של היבשת הזו... בכל מקום בו החיילים הגרמנים נאלצו לאחוז בנשק כדי לסתור את בגידת הגורל האירופי, הלכו אחריהם יחידות של הנוער הגרמני... במלחמה הזו הנוער במקום הראשון...".
עוד נכתב: "הנוער ההיטלראי היא תנועת הנוער המודרנית הגדולה ביותר בעולם. היא מקיפה בסה"כ עשרה מיליון צעירים".בפתח הספר מובא קטע מנאום שנשא ארתור אקסמן מנהיג נוער הרייך (יורשו של בלדור פון שיראך) - ההערצה העיוורת לפיהרר: "... אישיותו של המנהיג שלנו פירושה הכח החינוכי החזק ביותר כי הוא תמיד וקודם כל הגשים בעצמו מה שהוא מצפה מאחרים... ".
בעמוד שליד עמוד השער מופיע תצלום בו נראה אדולף היטלר מעודד נער מ"נוער היטלר" והכיתוב: "הגאוה הגדולה ביותר של הנוער הגרמני היא להיות מסוגל לשאת את שמו של המנהיג".

האלבום מתעד את פעילות התנועה בכל הענפים בהם עסקה: הוא מציג ראשית את עקרונותיה: "לקדם בריאות ויכולת גופנית, לחנך ליכולת להילחם, על ידי בחירת הצעירים הטובים ביותר בספורט כדי להבטיח את מעמדה הבינלאומי של גרמניה", ומביא תיעוד נרחב מפעילות הצעירים - אימון גופני, אימוני ירי, ואימוני שטח, לימוד ההיסטוריה הגרמנית ועקרונות הרייך השלישי, שיר "הייל היטלר" ושירים נוספים של התנועה, פעילויות התנדבותיות וחברתיות, ועוד. בחלק מדפי הספר תצלומי פוטומונטאז' משולבים באיורים בגוף הדף עצמו. הספר כולו כתוב ברוח הירואית של צייתנות עיוורת לפיהרר, ומדגיש את חלקם של הצעירים בעתידה של "גרמניה החדשה", ובהשגת יעדיו של הרייך השלישי,

הנוער ההיטלראי או ה"היטלר יוגנד" (בגרמנית: Hitlerjugend) הייתה תנועת נוער שפעלה בגרמניה עם עליית המפלגה הנאצית ועד לכיבושה של גרמניה בידי בעלות הברית, אשר נוסדה על ידי אדולף היטלר עצמו, במטרה להטמיע בדור הצעיר את האידאולוגיה הנאצית ובכלל זה את תורת הגזע ועליונותו של הגזע הארי. באותה תקופה נאסרה בגרמניה פעילות של כל תנועת נוער אחרת ועל ההורים חלה חובה לשלוח את ילדיהם אל התנועה. היה זה ארגון הנוער הגדול בהיסטוריה, עם למעלה מ-8 מיליון חברים בשיאו. התנועה עסקה בין היתר בפולחן האישיות של היטלר והייתה לה השפעה רבה על הלך הרוח בגרמניה ערב מלחמת העולם השנייה. הילדים גויסו לשורות התנועה מגיל שמונה עד שמונה עשרה. בנות גויסו לארגון המקביל "אגודת הנערות הגרמניות". ב"נוער ההיטלראי" הושם דגש על חינוך שהועבר מחניכים לחניכים, על חלוקה לדרגות ועל נוהלי כבוד והשפלה. לנער בעל הדרגה הגבוהה יותר מותר היה להשפיל את חברו בעל הדרגה הנמוכה, וזה בעל הדרגה הנמוכה חייב היה לנהוג בכבוד ולשמור מרחק מחברו בעל הדרגה הגבוהה. הנערים שמרו על קודי התנהגות אלו גם מחוץ לפעילות התנועה, ותפיסה זו גרמה להם לנזק פסיכולוגי ומוסרי חמור. הנוער ההיטלראי הוציא לאור עיתון מפורסם שיצא בכל רחבי גרמניה ושמו "עיתון הנוער הגרמני" (Die deutsche Jugendzeitung) שהכיל תכנים גזעניים ואנטישמיים. ידוע גם על מעשים של התנקלויות של הנוער ההיטלרי ליהודים. הצעירים הגרמנים השתתפו בפוגרומים והתקפות אלימות נגד היהודים, הם עסקו בביזה והרס של רכוש יהודי של המגורשים, והיו אף שמסרו והלשינו על יהודים בפני השלטונות הנאצים מתוך תחושת שליחות וציות לרוח הפירר.
תנועת הנוער ההיטלראי הייתה תחת ההנהגה של באלדור פון שיראך בין 1931 ל-1940 ואחריו ארתור אקסמן בין 1940 ל-1945. עם פרוץ מלחמת העולם השנייה, הנוער ההיטלראי לקח על עצמו לסייע במאמץ המלחמתי. חברי הארגון חילקו תלושי מזון, עברו מדלת לדלת ואספו גרוטאות מתכת ועוד חומרים הנחוצים לתעשיית המלחמה. ב-1945, אחרי הכניעה הגרמנית, בעלות הברית הוציאו את הנוער ההיטלראי מחוץ לחוק. חשדות נגד חבריו בפשעי מלחמה מעולם לא נבדקו יסודית בגלל גילם הצעיר של החברים. הסגל הבוגר של הנוער ההיטלראי, ובראשם באלדור פון שיראך, הועמד לדין באשמת פשעים נגד השלום.

320 עמ'. 25 ס"מ. מצב טוב - טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט