מכירה 25 /
פריט 99

99 מ-

271

99

על סף החופש? - חוברת אנטישמית בסרביה המאשימה את היהודים בהתארכותה של מלחמת העולם השנייה ובחוסר היכולת של בעלות הברית להכניע את גרמניה הנאצית

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $380
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.04.2024, 19:00

На ивици слободе?! - "על סף החופש?" חוברת אנטישמית לקראת סוף מלחמת העולם השנייה, הטוענת כי הסיבה שבעלות הברית לא הצליחו להכניע את גרמניה הנאצית הינה השליטה היהודית האוחזת במדינות בעלות הברית מבפנים. סרביה [1943]. סרבית.

חוברת שנכתבה בעילום שם הטוענת כי לבעלות הברית ישנה העוצמה הצבאית להכניע את גרמניה הנאצית, והסיבה שהן לא מצליחות לעשות זאת היא משום שהן נשלטות על ידי היהודים מבפנים: "עמי המדינות הדמוקרטיות של אנגליה ואמריקה הם כמו עגורים בערפל. בהשפעת התעמולה היהודית העמים הללו אבדו את דרכם. הם מונחים על ידי היהודים והם נעים בלילה האפל הזה עם מצפנים כוזבים, ובסופו של יום, אותם עמים ומדינותיהם יובסו בכל מקרה שכן היהודים הציבו את המטרה הסופית לשלוט בעולם... הסובייטים שואפים לאירופה, אמריקה שואפת לאימפריה עולמית, והיהודים שואפים גם לאמריקה וגם לסובייטים...".

ב-1941 הייתה סרביה למדינת בובות שנשלטה על ידי הנאצים עד 1944. האוכלוסייה הסרבית עצמה התחלקה לשניים חלקה תמך בנאצים ואף היה שותף ברצח של יהודים, והחלק האחר האמין כי בעלות הברית עתידות לנצח במלחמה וכי יש להתנגד לשיתוף פעולה עם הנאצים. החוברת שלפנינו הפונה לעם הסרבי נוקטת בקו האנטישמי, וטוענת כי אין לבעלות הברית סיכוי להביס את גרמניה הנאצית בטענה האבסורדית שהן נשלטות על ידי היהודים. מדהים לראות כיצד בשנת 1943 בעיצומה של ההשמדה ההמונית של יהדות אירופה, עדין יצאו פרסומים שהאשימו את היהודים עצמם בחוסר היכולת להביס את גרמניה הנאצית.

נדיר ביותר. איננו מופיע בקטלוג הספריות העולמי world cat.

8 עמ'. 20 ס"מ. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט