מכירה 24 /
פריט 83

83 מ-

256

83

רדיפת היהודים בגרמניה. לונדון, 1933 - מהדורה ראשונה

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $420
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
29.01.2024, 07:00

The persecution of the Jews in Germany - "רדיפת היהודים בגרמניה" - הפרסום הראשון באנגליה החושף את הרדיפה השיטתית של היהודים בגרמניה הנאצית. הוצאת Joint Foreign Committee Of The Board Of Deputies Of British Jews and The Anglo-Jewish Association. לונדון, אפריל 1933 - מהדורה ראשונה.

פרסום נדיר מטעם ועדת החוץ המשותפת של מועצת הצירים של יהודי בריטניה והאגודה האנגלו-יהודית המייצגת את הקהילות היהודיות של בריטניה הגדולה והאימפריה הבריטית שמטרתו להוכיח בראיות עובדתיות על פי מסמכים מקוריים כי הרדיפה השיטתית של היהודים הינה אבן יסוד בתכנית הרשמית של המפלגה הנאצית, ולהדוף את הטענה כאילו רדיפת היהודים מתבצעת כפעולת תגמול לביקורת היהודית על המשטר החדש, וכן להוכיח כי הטרור הנאצי הינו עובדה וכי היהודים הינם קורבנות של זעם פרוע הלכה למעשה. עוד מוכיח הדוח כי הממשלה הגרמנית "מנסה בדם קר להשמיד את היהודים על ידי גירושם מעיסוקיהם", ועוד. החומר שנאסף ופורסם כאן שאוב מקורות שונים - מצעה של המפלגה הנאצית עצמה, קטעים מ"מיין קאמפף" של היטלר, ציטוטים מנאומים של רוזנברג - הנציב המיוחד של היטלר לענייני חוץ, תוכנם של שירים שפורסמו ב"ספר השירים הנאצי", קטעים מנאומו של גרינג במרץ 1933, קטעים מנאום מפקד משטרת פרנקפורט און מיין במרץ 1933, קטעים מנאומיו של שר התעמולה ג'וזף גבלס, פרסומים רשמיים של העיתונות הגרמנית, דוחות רשמיים של הכנסיות, סעיפי אמנת שלזיה העליונה, שני העיתונים הגדולים ה"טיימס" וה"מנצ'סטר גרדיאן", ועוד.
בעמוד האחרון של החוברת מובא מכתב מעניין שנשלח לעורך ה"טיימס" מאת A.S. Yahhuda בעקבות הקמפיין האכזרי של הנאצים נגד אלברט איינשטיין אשר הואשם בפגיעה ביוקרתה של גרמניה בחו"ל. במכתבו שנשלח במרץ 1933 הוא מספר על הרצאה שנשא איינשטיין בקינגס קולג' בשנת 1921 בה התעקש איינשטיין לדבר בגרמנית על מנת להעלות את יוקרתה של גרמניה, ואת הקשרים בין האומה האנגלית לאומה הגרמנית. באותה הרצאה הוא זכה למחיאות כפיים סוערות "אכן יש מעט מאד חוקרים גרמנים שעשו כל כך הרבה כמו איינשטיין להעלות את היוקרה של גרמניה... ועכשיו איינשטיין הוא האיש שעליו אומרים למיליוני גרמנים... שהוא מערער את יוקרת ארצם".

החוברת יצאה באופן מיידי לאחר עליית היטלר לשלטון, ומטרתה היתה להדוף את התעמולה הנאצית שבאותו שלב ניסתה להסתיר את כוונותיה האמיתיות באשר לרדיפת היהודים, והינה הפרסום הראשון באנגליה החושף את הרדיפה השיטתית של היהודים בגרמניה הנאצית יצאה עוד לפני "הספר החום" שיצא באותה שנה בלונדון.

50 עמ'. רישום בעלים מ 20 באפריל 1933. קרעים קלים בשדרה. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט