מכירה 17 /
פריט 175

175 מ-

266

175

שמונה דגלים לשמחת תורה - גרסאות נדירות. ישראל שנות ה־50 - שנות ה־70

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $200
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
14.09.2022, 19:00

8 דגלים לשמחת תורה - דפוס ליטוגרפי צבעוני - גרסאות נדירות - ישראל, שנות ה־50 - שנות ה־70. דגלי קרטון לילדים בעיצובים מיוחדים. ארבעה מהם דגמים נדירים שאינם מופיעים בקטלוג 'הדגלים של שמחת תורה' מן האמנות היהודית העממית לתרבות העברית - ישראלית (הוצאת מוזאון ארץ ישראל 2012).

* "שישו ושמחו בשמחת תורה כי שלום לך ישראל" - דגל נדיר המציג את מנורת שבעת הקנים המורכבת מדגם של מטוס חיל האויר הישראלי. ישראל, שנות ה־60 בקירוב. איננו מופיע ב"הדגלים של שמחת תורה".

* ירושלים של זהב. ילדים רוקדים סביב ארון הקודש. אחד הילדים אוחז דגל עם תמונת הכותל המערבי. ליטוגרפיה על קרטון. ישראל, שנות ה־50. איננו מופיעה ב"הדגלים של שמחת תורה".

* ילדים ממוצא אתני שונה אוחזים בדגלים לשמחת תורה. ליטוגרפיה על קרטון. מימין תימני בפיאות ולבוש מסורתי, משמאל ילדים ישראלים בלבוש הצופים העבריים. במרכז, יהודי זקן הדור פנים בהנפת ספר התורה, מגן דוד גדול ובתוכו הרבה מגני דוד קטנים, וארון הקודש שדלתותיו 'נפתחות' ומאחוריהן מסתתרים שלשה ספרי תורה. ב'הדגלים של שמחת תורה', מופיע דגל זה בגרסת נייר מאוחרת משנות ה־60 שהדפיס א' זסלנסקי. לפנינו המקור המוקדם שהודפס על ידו על גבי קרטון בשנות ה־50.

* שמחת תורה. יהודים מעדות שונות רוקדים מול ארון הקודש. הדפסה על קרטון. ישראל שנות ה־60 בקירוב. נדיר. איננו מופיע ב"הדגלים של שמחת תורה".

* וזאת הברכה אשר ברך משה את בני ישראל. זוג אריות אוחזים בספר תורה. ישראל, כנראה שנות ה־70. איננו מופיע ב"הדגלים של שמחת תורה".

* ילדים רוקדים מול ארון הקודש. ליטוגרפיה על קרטון. ישראל, שנות ה־50.

* "שלום". דפוס על קרטון תלת מפלסי. ישראל, שנות ה־70. עיצוב: מ. אריה. הכתובת "שלום" מאוגפת בזוג יונים מתנוססת בראש הדגל. מסר רעיוני שהופיע בדגלים ובאיגרות "שנה טובה" אחרי מלחמת ששת הימים.

* דגל מעוצב המשקף את העושר הקישוטי של בית הכנסת, על חשבון הרוקדים האופייניים מדגלי "שמחת תורה" הנפוצים. דפוס על קרטון. ישראל, שנות ה־60.

מצב כללי טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט