מכירה 08 /
פריט 165

165 מ-

339

165

תעודת חבר צבעונית בחתימת האדמו"ר מויזניץ בעל "ישועות משה"

מחיר פתיחה: $120

עמלת בית המכירות: 22%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.11.2020, 19:00

תעודת חבר גדולה בדפוס ליטוגרפי צבעוני, עם תצלומים ואיורים של מוסדות חסידות ויזניץ. ניתנה לרבי יחזקאל ב"ר דוב מליק, ש"זכה להיות חבר בחברה משניות שע"י ישיבתנו". [בני ברק], תשכ"ב [1962] - במרכז מימין חתימת ידו של האדמו"ר רבי משה יהושע הגר מויזניץ.

מעניין לציין כי בתעודה מצולמים תלמידים ממשפחות 'רגילות' בחסידות, והמו"ל בחר דוקא באימרת חז"ל: "הזהרו בבני עניים שמהם תצא תורה".

האדמו"ר רבי משה יהושע האגר [תרע"ו-תשע"ב 1916-2012] בן האדמו"ר רבי חיים מאיר האגר - ה"אמרי חיים" מויז'ניץ. האדמו"ר החמישי לחסידות ויזניץ. מסופר כי בימי בחרותו בזמן לימודו בישיבה היה ממשיך ללמוד בעליית גג לאחר כיבוי האורות בבית המדרש בשעה 11, עד לפנות בוקר אז התחילו הלימודים בישיבה, והיה ישן רק שנת צהריים, וכבר בהיותו בחור שימש כרב לחסידי ויז'ניץ בעיירה ווילחוביץ. בשנת תש"ד כשפלשו הנאצים להונגריה נמלט ועלה לארץ. עם עלותו נתמנה לראש ישיבת ויז'ניץ ובתפקיד זה סייע לאביו, ששרד אף הוא את השואה, בביסוס והרחבת חסידות ויז'ניץ. לאחר פטירת אביו בשנת תשל"ב עלה על כסאו ובמשך כארבעים שנה הנהיג את העדה הגדולה של חסידי ויז'ניץ. בניו הם האדמורי"ם רבי ישראל ורבי מנחם מנדל הגר, שליט"א. חתניו הם האדמו"ר מבעלז, האדמו"ר מסאטמר והאדמו"ר מסקווירא, שליט"א.

דף, 47X34 ס"מ. קרעים קלים בשולים הלבנים. מחוזקים מאחור בהדבקות נייר. מעט קילופי צבע משמאל למעלה. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט